Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på treff og fått prøvd bilen litt.

Skikkelig morro og kjøre,og momentet overrasker meg,selv om det bare var 0.4 bar.

Litt synd er det at jeg ikke får kompressor reimene til å holde,men jeg fikk da kjørt 2 heat,av 10-15 runder hver.

Syns bilen var litt mjuk i bak-enden,noe som syns på bildene,men problem er til for å løses :D

Bildene hentet fra div forum,med litt hjelp av oddis:

IMG_3340.jpg

IMG_3341.jpg

IMG_3375.jpg

070915_5230.jpg

070915_5233.jpg

kim2.jpg

kim1.jpg

IMG_3636.jpg

IMG_3472.jpg

IMG_3644.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Lenge siden det har vært noen oppdatering her,men det har heller ikke blitt gjort så mye før nå på ny-året.

Jeg fikk 2 stykk bøtte stoler av dama og svigers til jul,så disse er jo selvsagt montert.

Ellers er eksos festet på en bedre måte.

Bestilte meg ny reimsats for tannreim før jul,dette skulle ta en uke,men har ikke sett noe til delene ennå.Skal ha tannreim for å eliminere sluring på kompressordrift.

Eller har jeg fått på gule koni dempere rundt hele bilen,og satt på fjører som gjør bilen stivere enn fjell.

Bak:apex 40mm + ei kappa fjør fra en eller annen merce stasjonsvogn som jeg fikk av simen e30 her på forumet.

Foran:apex 60mm + ei fjør av ukjent merke,men som er laget i sverige,så den holder sikkert mål. Lengde måtte tilpasses litt med vinkelsliper da.

Bilde av fjørene foran:

DSC00090.jpg

DSC00089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fjøringsvei er det,men er nok ikke noe å kjøre på humpete grusvei med.

Er skikkelig spent på hvordan dette kommer til å virke.

Bilen skal hovedsaklig benyttes til sladding,så hekken kan vel nesten ikke bli for stiv uansett.

Og tannreim delene skulle visst være sendt fra oslo på tirsdag(29/01),så jeg håper på å få begynt med pressa snart også.

Mer ladetrykk kan vel ikke bli feil,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Superchrged er tingen!!......gleder meg til jeg får fyra prosjektet jeg også....er spent på hva det vil yte...

Responsen er det som imponerer mest.

Nå har jeg fått tilpasset reimhjulet på veiva,og håper snart på at jeg får tilpasset kompressorhjulene også.

Har også sendt min radiator til oppgradering,og håper virkelig på at jeg får den til å kjøle så godt som jeg vil den skal kjøle.

Skal prøve å få lagt ut bilder av resultatet i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver litt å tenker på kompressor på min s38/b36 alternativt så bytter jeg motor til e39 M5 v8 Hva er dine erfaringer med kompressoren? Hadde du gjort det samme en gang til?

Tøft prosjekt det der 8)

Skulle jeg overladet motoren i dag,så hadde jeg valgt turbo,dette mye pga ladetrykk og pris.

Da jeg begynte å bygge denne motoren,så var det nesten ingen deler å få tak i,og den eneste turbo manifoilen jeg kunne få tak i var fra ferrita,og måtte spesialbestilles.Prislapp ca 20 tusen,derfor gikk jeg for kompressor den gangen.

Når jeg i ettertid ser hvor mye jobb jeg har hatt med kompresssoren,så anbefaler jeg folk å tenke seg om 2 ganger,evt kjøpe et ferdig tilpasset kit hvis dette er å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...