Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Da er vel reimhjulene i boks.

Litt usikker på om jeg burde ha avsporingshinder på utsiden av reimhjulet på veiva,og åssen jeg evt skal løse dette,men det begynner da å ta form.

DSC00099.jpg

DSC00098.jpg

DSC00097.jpg

DSC00095.jpg

Blir vel så disse skal prøvemonteres i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er reimhjul montert,og resultatet ser bra ut i mine øyne.

Fikk også igjen radiatoren min i dag,etter at den har vært på oppgradering.

Sånn det virker,så er radiatoren ca dobbelt så tung,et antatt mye bedre register,og tettere vev i mellom kjøleribbene.

For de som har interesse av eaton presser,så fant jeg en tråd på ppf med 3 filmer i.

Link til eaton e30 m50b25: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ight=eaton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se dine løsninger :wink: Og den linken til PPF var jo mitt i blinken for min del :D

Midt å midt.. du har jo et helt annet chassi må du huske!

Men, er det sånn at du ikke trenger å stramme like mye nå som før?

Hvordan er det med holdbarheten på den nye reima kontra gamle? Ser litt for meg at den her blir mer "revet" i på en måte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt lest igjennom tråden din, og du skal ha ros for pågangsmot! :wink:

Meget gromt prosjekt, liker godt at den blir en sleeper også :P

Må faktisk si at jeg gleder meg litt til du får mappet opp ordentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg montert radiatoren,og det eneste som gjenstår er å få ladet opp batteriet og få reima,så er jeg forhåpentligvis klar til en test tur.Må si jeg er meget spent.

Hadde ment å ta noen biler i dag,men dette gikk jo selvsagt i glemmeboka,så jeg skal prøve å få tatt noen i morra.

Det som er nytt som er verdt å ta bilder av er:Stuket på bilen,altså etter at jeg monterte litt mer fjører på bilen,reimhjula som nå er montert og radiatoren.

Hvis noen ønsker bilder av noe mer,så skrik ut,så skal jeg prøve å få knipset litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri :lol:

Bilder etter fjør-modifisering.

Ser litt høy ut,men dette skyldes i hovedsak at hjulene er litt små,og at hjulbuen foran er litt modifisert ihvertfall foran.

Bak må jeg vel kanskje senke litt til,men tenkte jeg skulle kjøre litt først,så jeg får sett ann hvordan den blir.

DSC00105.jpg

DSC00104.jpg

Radiatoren med nytt register.

DSC00103.jpg

Reimhjul på pressa med siktestrekke til reimhjul på veiva.

DSC00102.jpg

Klaring mellom radiator og reimhjul på veiva.

DSC00101.jpg

Og bare reimhjulet på pressa.

DSC00100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Til alle som syns kompressor var et godt innslag på dette prosjektet,så må jeg dessverre skuffe dere.

Pressa er nå kasta ut,fordi jeg rett og slett ikke får dette til å virke skikkelig.

Etter å ha lett etter en optimal løsning i snart 4 år på denne motoren,så må jeg dessverre gi tapt for majoriteten,dette med stort vemod,siden jeg hadde en stor drøm om å ha en skjelden bil.Dette var vel en av de få,kanskje den eneste i sitt slag,og ihvertfall en av de første som kom opp med idèen med å kompressormate en e30,og ikke bare hvilken som helst e30,men en e30 med 3.6liters m5 motor.Dette på en tid da bare m5 motoren var ganske sinnsykt i en e30.

Den gode nyheten er at motoren ikke blir gjort trykkløs.Det er nå innkjøpt en passe stor turbo,holset hx55,som vil bli begynt påmontert i løpet av påsken.

Følg med på fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke får til da?

Reim som kugger over,og drar seg skakt.

Har rett og slett mistet motet på dette nå,og er lei av å hele tiden måtte finne ut løsninger som skal være stabilt å samtidig ta minst mulig plass.

Hele kitet før intercooler er nå demontert,og hvis noen skulle ha interesse for det,så er det til salgs for noe som ikke er et skambud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe hos 'Reodor' i dag og fikk sveiset noe. Tok samtidig noen bilder. Jeg er helt overrasket over hvor god plass det faktisk var i motorommet (!).

9ls0rl09tgt6k9tz9o6n.jpg

Uttak til ekstern wg, dessverre noe ulart bilde

vp1kabjl6d01omfzo2jw.jpg

Holset HX55

os0bxtir7cree6t29onz.jpg

:twisted:

fc0n6ypn2md8flfmbbtq.jpg

22skj5vqf6agohi2ay9n.jpg

Turboen snuser på lyskontakten, kan ikke anklage den for å ta mer plass en høyst nødvendig.. :lol:

ulec2oouy8vx4wxl80od.jpg

Innredning holdt på det absolutt nødvendigste nivå

bbgkyrizvmhqvb973ed7.jpg

Ja, det eksoshuset er stort..!

nm7v707kn4wf64oqx429.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...