Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Nice.. men hvorfor har han kjøpt seg benk som ikke takler mer enn ca. 400hk? Det er jo mange som passerer slike tall nå om dagen.. din S38 med kompressor havner vel også oppi der?

Benken var brukt av et naf verksted,så den var billig,og ikke helt ny(93).Ellers var programvaren oppgradert i 2004.

Uansett,så burde jeg få gjort en del i den benken,siden jeg ikke har mer en 0.6 i trykk nå(tror jeg),og den måler jo hester på hjula.

Vet jo heller ikke hvor streng benken er,men målet er bare å få grovmappet bilen,så kan de som har god peiling få lokke ut de resterende hester.

Og til Lien,målet er 600 hk,og det burde den vel være i nærheten av å klare på 1bar.

Problemet er at jeg ikke har kjørt noen rask bil på en stund,så det er greit å begynne i det små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på det haltech sprutet mitt.

Bilen ser ut til å gå jevnt og greit på turtall over 2000-2500,men under der,så fjusker den,og stopper til tider.Noen som har kompetanse på haltech som kan være litt behjelpelig?

Hadde mistanke om at det kunne være trigger,men denne er loddet opp igjen,og skulle vel egentlig fungere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sveise?

Er ikke samme matrialer i kompressor og flens,så må nok rette det opp.Ikke mye jobb det da.

Har forøvrig bestilt meg nytt datasprut i dag.Ble megasquirt.Skulle prøve å få det klart om 2-3 uker.Får håpe det blir orden i sakene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå begynner jeg å gå tom for ideer med tanke på oljetrykk.

Jeg har byttet oljepumpe,ramlager og veivlager,og enda blir oljetrykket lavt når motoren blir varm.

Kan det være noen feil i oljefilter adapteret,eller hvor er et bra sted å begynne å feilsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte du klaring på lager og slitasje på veiv når du skiftet lager?

Ble ikke målt nei,men frykter at jeg nå må ut med hele motoren,og evt bytte veiv,eller slipe opp igjen,og sette inn nye lager.Blir vel da evt så jeg koster på meg smidde råder i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Data spruten er herved montert,og startet opp.

Oljetrykket glimmrer med sitt fravær når olja blir varm,og varm blir den fort(100 grader på 10-15 minutter på tomgang).

Forøvrig butter motoren på ca 4500rpm,og dette tror jeg har med trang eksos å gjøre,men er ikke sikker,så jeg er åpen for forslag til hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren ble tatt ut i dag,og til min store overraskelse,så tok ikke dette mer enn 2 timer.

Slapp motoren ned da,ved å løsne forstilling.

Etter 3 timer hadde jeg ryddet opp,og satt på plass forstillinga også.

Så planene for morgendagen er å begynne å plukke opp motoren..igjen..sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si du skal ha skryt for ditt pågangsmot!! har kjørt istykker min e30 med m30 og har bare dratt den bak huset.....

når jeg leser dine innlegg med dine motganger føler jeg jeg nesten må dra den fram å begynne å skru igjen..

Bra noen står på å gir andre dårlig samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...