Gå til innhold

E36 turbo prosjekt


Ingenteng
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle vise litt av hva jeg bedriver dagene med.

Bilen er en 97mod BMW 320i coupe som skal turbo konverteres.

Her er en liste over litt av det som skal gjøres i første omgang:

*Produsere trykkrør og eksos anlegg

*Renovere og lakke understellet på bilen.

*Montere powerflex foringer, coilovers og fortserkede krenge stag

*Montere oljetrykk,olje temp,turbotrykk,eksos temp og luftblandings instrument.

*Bilen skal opplakkeres og få full m3 styling og nye felger.

*Alle lyktene skal byttes til facelift lykter.

*Bremsene skal i første omgang bare oppgraderes med racing klosser og slissa/hull ventilerte skiver.

*Alle modifikasjoner skal forsøkes å få godkjent.

++++++++

Prosjektet blir nokk å ta litt tid siden det er snakk om mye penger for å bli ferdig.

Tar gjerne imot tips og erfaringer fra lignende prosjekt.

Her er noen bilder av prosjektet:

Slik så bilen ut før jeg begynte.

dsc000142ca.jpg

dsc000216st.jpg

dsc000196ei.jpg

Slik ser bilen ut nå.

bilde0263tp.jpg

bilde0310rp.jpg

bilde0308ol.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte det samme, B50B25 motoren er vel en av de sterkeste blokkene bortsett fra S50`ene? :D

S50'ene har en god del mindre gods mellom sylindrene enn for eksempel M20B25 og M50B25 så jeg kan ikke se at de skal være sterkere..

Nå har jeg aldri sett et motorras på en M20/M50/S50 som har årsak alene i svak blokk. Da har i såfall blokka vært sprukket på forhånd.

En M20 blokk henger nok like godt med opptil sikkert 800+hk som en M50 eller S50 gjør.

Uansett så er i hvertfall alublokkene ikke noe å satse på ved høyere effektuttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte det samme, B50B25 motoren er vel en av de sterkeste blokkene bortsett fra S50`ene? :D

S50'ene har en god del mindre gods mellom sylindrene enn for eksempel M20B25 og M50B25 så jeg kan ikke se at de skal være sterkere..

Nå har jeg aldri sett et motorras på en M20/M50/S50 som har årsak alene i svak blokk. Da har i såfall blokka vært sprukket på forhånd.

En M20 blokk henger nok like godt med opptil sikkert 800+hk som en M50 eller S50 gjør.

Uansett så er i hvertfall alublokkene ikke noe å satse på ved høyere effektuttak.

Jau, det jeg tenkte på, støpt blokk vs alu. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alu blokka er nokk ikke det beste utgangspunktet. skall prøve å få ut ca 350-400hk MAX ( noe som jeg er blidt informert om at blokka skal tåle) , så jeg tror det skall gå greit. grunnen til at jeg ikke bytter til m50b25 er at jeg vil ha godkjent bilen og siden jeg må betale hk og ccm avgift så blir dette meget dyrt. hadde plan om å godkjenne bilen under 15% grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...