Gå til innhold

Turbo vs kompressor


javewl
 Share

Anbefalte innlegg

neikan ikke sette det i til deg til den prisen men kan skaffe grenrør å turbo til den prisen..

får en T3 og 0,6bar i trykk så har du lett hentet ut hester..

du trenger vel litt mer enn grenrør og turbo..?

jada,trenger topp pakning,elbow,effektanlegg og intercooler også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

noen ganger blir jeg oppgitt av og lese alle innlegga om hvor billig og enkelt det er og putte turbo på bilen.."trenger bare en turbo og noen rør så er du i mål" :roll: dem som faktisk har bygget turbo på en maskin vet hva det koster og bygge.vi bruker ikke bare for morsomt over 100k på en maskin når vi kunne brukt kun 20k liksom.det virker som mange ting går i glemmeboken og det som teller er kun turbo og maifoil. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger blir jeg oppgitt av og lese alle innlegga om hvor billig og enkelt det er og putte turbo på bilen.."trenger bare en turbo og noen rør så er du i mål" :roll: dem som faktisk har bygget turbo på en maskin vet hva det koster og bygge.vi bruker ikke bare for morsomt over 100k på en maskin når vi kunne brukt kun 20k liksom.det virker som mange ting går i glemmeboken og det som teller er kun turbo og maifoil. :!:

WORD Tore.. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger absolutt ikke være så dyrt heller...

en gammel lastebilturbo og hjemmelaget grenrør trenger ikke blir dyrt... mekker man det meste selv kan det bli meget billig

og f eks datasprut kan også mekkes selv... er kun kunnskapen det kommer på her...

grunnen til at dere bruker 100K på det her er at dere ikke har bakkekontakt og driter penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å lage en brukbar motor som f.eks en m20b25 for ca 35000,-

Det er ting som sprut og turbo som trekker prisen opp.

Og de som ikke legger pengene i sprut og kjører bånn gass med 350-400 varer aldri lenge-der er den store forskjellen.

Og grunnen til at vi bruker 100k er fordi hk uttak over 350 i en turbomotor med 180 oginalt koster når det skal holde...

Med stor turbo og sprut klarer en 600hk i ca 1min før ALT raser-der ligger forskjellen på de 40k og de 100k vi legger i motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å lage en brukbar motor som f.eks en m20b25 for ca 35000,-

Det er ting som sprut og turbo som trekker prisen opp.

Og de som ikke legger pengene i sprut og kjører bånn gass med 350-400 varer aldri lenge-der er den store forskjellen.

Og grunnen til at vi bruker 100k er fordi hk uttak over 350 i en turbomotor med 180 oginalt koster når det skal holde...

Med stor turbo og sprut klarer en 600hk i ca 1min før ALT raser-der ligger forskjellen på de 40k og de 100k vi legger i motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger absolutt ikke være så dyrt heller...

en gammel lastebilturbo og hjemmelaget grenrør trenger ikke blir dyrt... mekker man det meste selv kan det bli meget billig

og f eks datasprut kan også mekkes selv... er kun kunnskapen det kommer på her...

grunnen til at dere bruker 100K på det her er at dere ikke har bakkekontakt og driter penger....

mekker du et datasprut til meg og eller? med datasprut tenker jeg ikke en 3-trinns bryter på gasspjeldet og 3 ekstradyser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger absolutt ikke være så dyrt heller...

en gammel lastebilturbo og hjemmelaget grenrør trenger ikke blir dyrt... mekker man det meste selv kan det bli meget billig

og f eks datasprut kan også mekkes selv... er kun kunnskapen det kommer på her...

grunnen til at dere bruker 100K på det her er at dere ikke har bakkekontakt og driter penger....[/quote

du påstår jo akkurat det jeg mener med dette innlegget..en gammel turbo og hjemmelaget grenrør..hjemmelaget datasprut?vil påastå det er få personer i dette land som kan lage et kompitabelt sprut.

så hva med bensindyser og regulator,forterka toppakning,intercooler,overhaling av motor,få ned komp,cluch som holder,trykkplate,dumpventil,+++ og ikke minst rør og deler som går med som altid kommer utenom. om vi har bakkekontakt eller ikke kan diskuteres men å bygge en maskin som holder 1mnd eller mindre er i mine øyne ikke så veldig inntresant heller.og ja jeg vet den komentaren kommer etter meg nå med at: "jeg kjenner en som hadde turbo på orginal motor og hadde 300hk uten problemer i mange år" det beviser untaket ikke regelen..det har mange erfart.jeg sier ikke at det ikke holder med moderat effekt som feks 200-250hk med billig bygg.men man trenger faktisk mere en turbo og grenrør.man trenger faktisk mere deler en mange her ikke har lest seg til enda virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...