Gå til innhold

Fikse løse dørpaneler og slark i disse (e36)


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nilsen: Hva skal du med det? (unnskyld at jeg spør :P )

Tips: Det kan være lurt å "smøre inn" kantene på dørpanelet med noe fett eller slikt, slik at det ikke blir gnikkelyder når man kommer gjennom røft terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
gode ting, må gjøre dette selv på cabben. har kjøpt nye klips mangler bare arbeidslyst:)

bra diy ok.gif

1 stk bits (husker ikke størrelse) sekskantet

det er vel torx skruer, strl Liten til Medium:)

Peiset igjennom hele DIY-en nu, og det er T20 som brukes på de tre skruene (manuell vinduheiser og i dørhåndtaket).

"liten" til "medium" sier nemlig ikke meg stort, så T20 sier nok mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er dette eneste grunnen til at dørene knirker (som alle E36 gjør)? Mine er verken spesielt løse eller fæle, men det er en irriterende lyd fra dørene.

Den får du nok ikke helt vekk med denne DIY'en.. Det knaker når dørpanelene kommer i bevegelse. Er vel bare alderen som gjør det. Du må jo eventuelt bruke noe slags spray der det knirker, sånn at det ikke blir så jævli "tørt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Løsningen er veldig enkel, det eneste du trenger er nye plastklips til dørpanelet. Disse får du til 5,- hos gsbildeler.no, og sikkert enda billigere hos andre nettbutikker. Ring dem og forklar hva du vil ha. Du trenger rundt 35 stk. (...)

Siden du skriver "dørpanelene" osv i flertall, er "35" hvis begge panelene foran skal skiftes, eller bare det ene? Fem kroner per klips? blir da ca 180,- inkl frakt?

Bestilte mine en gang hos motortechnik.no, spurte om dem kunne sende 30 stk som et vanlig brev....Funka fint det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Hei, jeg har akkurat åpnet panelene fremme på en e36 touring. har kjøpt inn ett sett med nye klips så det er ikke noe problem, men når jeg ser på de som allerede sitter på døren så er det en svart gummiforing på de 3 øverste. Disse 3 sitter mye mer stabilt enn de andre 7 som har en slark på en millimeter.

Skal det være foring på alle festene og dersom det ikke er det orginalt er det noen som har forsøkt å lage sine egne ?

Er det andre støy kilder jeg bør se når jeg først har panelene av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...