Gå til innhold

Klimaanleggproblemer - 93`520i


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Joda:) de fikk jeg.. men det er en bil med AC - ikke med manuelt klima om jeg har forstått ting rett her...?

Er ikke klima innflettet i varmeanlegget 24/7 liksom?

Mens AC kan skrues på og av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen med klima - er det aut. klima vi ser der eller manuell?

Svarte.. jeg må til bunns i dette...tar meg en sving innom bmw i morra.. håper de har litt peil... takk for god hjelp så langt:) jeg nekter å tro at han har lurt meg.. isåfall #"%"%¤"#&¤%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men for å ta en dobbelsjekk før jeg ringer å kjefter på han.. er det noe jeg kan se i motorrommet.. har et bilde av den kompressoren, men fant den ikke.. hvor skal den sitte igrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E32/E34 har automatisk temperaturjustering (primitivt klimaanlegg) som standard, så det kan jo være det han mener. Ville ikke tatt det som om det nødvendigvis betydde A/C selv om noen skrev det i en annonse.

Og til Turbo-Knut, man styrer som regel selv viftehastigheten på automatiske klimaanlegg. Bare å sette den et sted man selv er komfortabel med blåsen og støyen. Hadde jo vært kjedelig om den dreiv og fyrte opp på høyeste trinn i hytt og pine. Det bråker jo ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men for å ta en dobbelsjekk før jeg ringer å kjefter på han.. er det noe jeg kan se i motorrommet.. har et bilde av den kompressoren, men fant den ikke.. hvor skal den sitte igrunn?

Hvor kompressoren sitter står forklart lenger opp i tråden her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde meg litt dum med vilje, og spurte om klima var det samme som AC på denne bilen... da fikk jeg følgende svar: (før jeg kjøpte den)

Heisann. klima og AC er to forskjellige ting. klima er mer exklusift kan du si,

AC er kjøling, mens klima setter du en temp og den holder bilen. mye mye

bedre enn vanlig AC.. Og ja, på denne bilen er det manuelt klimaanlegg..!

Dette er vel misvisende informasjon fra selger? - siden det IKKE er et klimaanlegg på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde meg litt dum med vilje, og spurte om klima var det samme som AC på denne bilen... da fikk jeg følgende svar: (før jeg kjøpte den)

Heisann. klima og AC er to forskjellige ting. klima er mer exklusift kan du si,

AC er kjøling, mens klima setter du en temp og den holder bilen. mye mye

bedre enn vanlig AC.. Og ja, på denne bilen er det manuelt klimaanlegg..!

Dette er vel misvisende informasjon fra selger? - siden det IKKE er et klimaanlegg på den..!

Standardanlegget i E32/E34 kan settes på en temp, og så gjør den alt den kan for å holde denne tempen, so far so good med andre ord. Problemet dukker opp når utetemperaturen er høyere enn satt temperatur - da har den ikke noe å kjøle med, og det er der A/C kommer inn i bildet. Derfor er det vel ikke helt riktig å si at det manuelle klimaet er "mye bedre enn vanlig AC" når den mangler kjølebiten.. beskrivelsen gir nok inntrykk av at bilen har A/C også, men om du kommer noen vei er nok heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med selger og han påstår hardnakket at bilen HAR manuelt klima... og da mener han skikkelig 2 delt klimaanlegg.. han sier at det ikke trenger å være egen knapp til klima på e34 - og at han hadde bilen hos BMW stavanger, hvor de bekreftet at den hadde klima..!

Noen kommentarer til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I annnonsen stod det forresten

KLIMA ANLEGG med store bokstaver...!

men i morra går turen til bmw.. så jeg kommer til bunns i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med selger og han påstår hardnakket at bilen HAR manuelt klima... og da mener han skikkelig 2 delt klimaanlegg.. han sier at det ikke trenger å være egen knapp til klima på e34 - og at han hadde bilen hos BMW stavanger, hvor de bekreftet at den hadde klima..!

Noen kommentarer til det?

Da er min oppfatning att selger ikke vet helt hva han snakker om!

Har du en link til annonsen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ringte i dag og la seg helt flat! Han hadde blitt lurt selv når han kjøpte bilen.. han har faktisk papirer fra et BMW verksted på at det er klima på bilen(!) Men en sporing tilbake til tyskland viser at det ikke står noe om klima...

Den gode nyheten er at jeg har fått 6000,- i avslag på prisen som jeg får tilbake av han:)

Dette kaller jeg gode nyheter... så da hadde dere rett.. og jeg hadde egentlig rett også.. syns det lukta svidd da det ikke var noen knapp der ja..

Takk for hjelpen! 6000,- er vel ok syns ikke dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...