Gå til innhold

KN filter på e46


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har isolasjonsmatte og lufttilførsel. Er vel det de kaller powerblanket...

Skal fjerne matta som er der nå, og lage en ny en. Ser litt shabby ut. Har hørt med Kollevold om de har "skjermeplateplate" til å fastmontere, men det hadde dem ikke, så da får matta duge. Ser ikke så pent ut, men...

Merker nok ingenting på effekten, men lyden blir bedre/dypere/grovere.

dscn04595yf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///Magnus: No offence, men dette var stygt. Du har også sannsynligvis rett i at avskjerming på "kaldsiden" av motoren ikke har særlig effekt. Behovet for avskjerming er til stede dersom innsuget ligger på motsatt side, som det gjerne vil gjøre ved turbolading. Ved kjøring er jo innsugsmanifolden så kald at man kan legge håndbaken på uten å kjenne noe ubehag - om man skulle klare å få til akkurat det. Og servobeholderen bli jo ikke akkurat rødglødende heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN og Greenfilters skal man passe seg for på BMW og andre merker. Oljefilmen fra filteret har lett for å sette seg på luftmassemåleren og disse går lett i stykker og må byttes innen kort tid.

Vinningen går bort i spinningen.

Mente jeg hadde hørt noe om luftmassemåleren jeg også. Derfor jeg lurte litt.

Hvor mye koster luftmassemåleren da, om den skulle ryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN og Greenfilters skal man passe seg for på BMW og andre merker. Oljefilmen fra filteret har lett for å sette seg på luftmassemåleren og disse går lett i stykker og må byttes innen kort tid.

Vinningen går bort i spinningen.

Det finnes tørre konfilter også, slik som de vanlige innsatsfilterene. Så lenge konfilteret da filtrerer tilstrekkelig har det neppe stort å si om det ligger inni en boks eller ikke. Støv kommer like greit inn i boksen.

Når det gjelder K&N og powerblanket så laget jeg heller skjold i tynn aluplate selv. Kosta meg vel et par tiere og tok 5 minutter. Tåler mer, ser bedre ut og er enklere å fjerne/sette tilbake. Uansett hadde det liten virkning hos meg. Har kjørt lenge uten noe varmeskjold, og merket ikke forskjell etter jeg fikk det på, ei heller da jeg gikk over fra innsats til konfilter. Men jeg oppnådde det jeg ville - penere motorrom og grommere lyd under pådrag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...