Gå til innhold

KN filter på e46


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@///Magnus: No offence, men dette var stygt. Du har også sannsynligvis rett i at avskjerming på "kaldsiden" av motoren ikke har særlig effekt. Behovet for avskjerming er til stede dersom innsuget ligger på motsatt side, som det gjerne vil gjøre ved turbolading. Ved kjøring er jo innsugsmanifolden så kald at man kan legge håndbaken på uten å kjenne noe ubehag - om man skulle klare å få til akkurat det. Og servobeholderen bli jo ikke akkurat rødglødende heller.

Helt enig i at det ikke ser pent ut, no offence taken. Kan sies at det var forrige eier som laget det her. Jeg reagerte også på det første gangen jeg kikket under panseret. Liker ikke å feste ting med tape osv...

Har som sagt hørt med Kollevold ang original K&N skjermeplate, som vist i denne linken http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=63-1113 , men det kunne de ikke skaffe... :?

Kan jo selvfølgelig få laget noe selv, men da blir det litt mer styr igjen...

Så du mener jeg egentlig kan kjøre uten skjerming? For det er jo det peneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500,- var vel et par hakk over det jeg tenkte. Da begynner det jo å gå på felgbudsjettet! :lol:

Rundt 1000,- så hadde det jo funka.

Senkefjører er 1. pri nå, mens jeg samler opp penger til nye felger.

Så er det jo lakking av lister, og kanskje en m3 frontfanger, en m3 list på bagasjelokket, speil, osv osv...

Hvorfor kjøpte jeg ikke bare en gammel toyota eller no... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentilg mest lyst til å rive bort hele dritten ved neste motorvask. Skjermingen altså, filteret vil jeg ha der.

Så du tror ikke "skjermingen" har noen teknisk funksjon? Med begrunnelse i det du sa ang "kald side" av motoren.

Jeg spør fordi jeg aner ikke... :-k

Noen andre som har en formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den har en mindre funksjon på kald side enn om filteret skulle stått på varmsiden, med en turbo kloss inntil. Jeg har ingen grunn til å mene at de ikke har virkning overhodet, for det kan hende. Men om det er verdt pengene med en slik avdekking blir et spørsmål om smak. Jeg ville heller trukket filteret litt unna motoren med et 90 graders bend og rett bak lyktene. Der er også luften kjøligere. Tilluftslangen er en ok løsning - om med en annen farge kanskje... IMHO. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bare begynte med å fraråde oljeinnsmurte filtre for luftmengdemålerens skyld.

Videre kunne jeg ikke dy meg med å ikke forstår vitsen med all ombyggingen.

Mener ikke å tråkke noen på tærne, men makan til bortkasta penger.

Jeg har selv bytta dumpventil på mine turbobiler, men mest grunnet effekt. Hvem orker å høre på de mest bråkete dumpventilene under vanlig kjøring???

Du har vel ikke den store interessen for motorlyd da... La oss andre ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka ikke som venture2076 liker motorlyd, som jeg ser på undertexten hans så skjønner jeg at fyrn liker standard lyder fra bmw"er..

(du snakker om chip her, var ikke snakk om å få mer HK men mer lyd :lol: )

Det går definitivt med et kn-filter, bilen høres 10 ganger "deiligere" ut ved pådrag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 800kr på mekkonomen + 150kr for rensepakka.

Pris komme ann på hvor stort det er. Om det er lite eller et svært jævla humlebol.

Var innom mekonomen i sta. Tror ikke han skjønte hva jeg mente engang.

-Har dere K&N konfiltere her? Altså luftfilter.

-konfilter?

-ja, konfilter fra K&N

-luftfilter?

-ja, men ikke sånn standard. Formet som en kone. Ikke til å ha i standard filterboksen.

-...nei, det har vi ikke...

Samme fyren som sist jeg var mente det ikke fantes klare/sølv blinklyspærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...