Gå til innhold

KN filter på e46


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Denne tråden har jo tatt helt av i det siste.

Hva er deres meninger om Powertech filteret jeg nevnte da?

http://www.espdesign.co.uk/esp.storefro ... oduct/3024

Dette er så vidt jeg har skjønt laget i aluminium, og skal ikke oljes. Altså ikke noen måler som kan gå istykker av "oljeklin".

Hva det slipper gjennom av små partikler er vel heller ukjent.

The cost for delivery on the induction kits would work at £55 ex Vat.

For the induction kit on its own you would be looking at paying £140.06 ex VAT, and for the kit with the heat shield the total cost would be £197.47.

All of these prices are excluding VAT.

Dette betyr om jeg har regnet riktig en pris på døra her = 2200NOK for kit med heat shield.

(198 - 55) * kurs * 1,25 + (55 * kurs) da det ikke er mva på frakten mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er disse tingene jeg vil måle. Dette må gjøres på en og samme dag så det skal ikke være et problem å kunne se resultater\forskjellene. Pr i dag har jeg kun orginal filterboks. Venter inn et filter fra Pipercross som de sponser til testen... Skal bli spennende å se. JEg kan egentlig måle innvendig og utvendig luftfilterboksen og så en måling etter monteringen av filterkittet... Da har jeg alle data.

Tempen med kit uten skjerming eller utenfor orginalboksen bør være de samme. Skal måle dette over litt tid og ta et gjennomsnitt. Så der går nok en god dag på dette... Skal holde meg til midt på dagen og måle luft tempen sammtidig for eventuelle avvik.

Vi skal også måle effekten, men da i litt større skala med flere mods... Mulig vi gjør en 30-90km\t test på et og samme gir med og uten (Med GPS selvsagt).... Bare for å teste eventuell gevinst med eller uten filter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Skjerming for dritt og vann er vel like viktig som varm luft:

cimg4197largeyz7.jpg

;)

Kan nesten se ut som om der har vært en mindre lekkasje eller noe her? Kan ikke si jeg har hatt slikt søl i noen av mine biler :-)...

Men jeg er enig i at skjermingen også bør være for dritt og lort. Pipercross filterkittet hadde en pakkning som gikk mot panseret og laget en slags lukket kasse.... Tror det funker greit nok. men så skal jo filteret ta all den dritten da... bortsett fra eventuelt vann og kjøleveske som måtte sprute bort dit av en eller annen grunn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten se ut som om der har vært en mindre lekkasje eller noe her? Kan ikke si jeg har hatt slikt søl i noen av mine biler :-)...

Det har ikke det nei.. det er fra viftereimene. Bilen er veldig lav (80mm senk kanskje).. og så har jeg ikke plastplata under fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten se ut som om der har vært en mindre lekkasje eller noe her? Kan ikke si jeg har hatt slikt søl i noen av mine biler :-)...

Det har ikke det nei.. det er fra viftereimene. Bilen er veldig lav (80mm senk kanskje).. og så har jeg ikke plastplata under fronten.

Ah... Det forklarer jo ting litt mer :-)... 80mm senk på en E34? Det er lavt!! Ser du har den "gammle" motoren og ikke 24V M50 motor... Hvordan blir slitasjen på reima når den drar opp såpass med dritt? Er kansje bare sørpe og vann den drar opp...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Det forklarer jo ting litt mer :-)... 80mm senk på en E34? Det er lavt!! Ser du har den "gammle" motoren og ikke 24V M50 motor... Hvordan blir slitasjen på reima når den drar opp såpass med dritt? Er kansje bare sørpe og vann den drar opp...??

Har ikke merket noen uvanlig slitasje på reimene.. men regner nok med at det er heller sjelden den spruter så mye drit rundt der. Vil tro det har kommet fra dekksprut, og for at søle og drit skal sprute fremover og opp i motorrommet må det gå ganske sakte.. så er nok ikke noe som skjer over tid i god fart.

Når det gjelder senkingen, så er det mye ja. Det er opprinnelig 60-senk, men fjærene ligger helt sammenklemt på den. Fucka sett fra Schmiedmann.. Venter på nye fjærer fra de.. (fortsatt), og må selvfølgelig ta jobben med å bytte selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...