Gå til innhold

Noe å prøve i norge?


C0bra
 Share

Anbefalte innlegg

Blir ikke mer flyt nei, men så lenge man har så lave grenser i Norge, så må det jo bli slik hvis man skal holde loven. Hadde vært anderledes hvis det hadde vært på Autobahn, hvor man heller kunne bestemt mer selv (etter forhold, selvsagt). Blir mer flyt da (versus Norsk lov).

Jeg syntes dette er et godt bevis på at dette også hadde gått like "bra" i Norge. Hadde skjedd det samme, og jeg er mer enn villig til å være med på noe slikt. *just to make my point of pathetic Norway*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er hele pointet med det de gjør, å vise at ingen holder loven, og hvis noen gjør det blir det kø og farlige situasjoner.

Syntest det hadde vært rått å gjort dette i noen store byer i norge, for så å prøve å få litt dekning av media på hvor idiotiske lovene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært drit rått å gjort på e6 ved Oslo

Startet ved kommune grensen til Oslo, her er det 6 feltsvei og 80 sone.

Så bremset ned til 60 igjennom bomringen, og så holdt 60 sonen gjennom vålerenga, og ekebergtunnelen, og videre gjennom festningstunnellen, og hele veien ut til bygdøylokket.

Hadde blitt kjempekaos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede folk som har testet slikt i Norge.

Husker ikke hvor jeg leste om det, om det var vg eller dagbladet.

Det var bare en mann da, men også bare 2 felts vei, (Altså et felt i hver retning).

Han hadde blitt drapstruet osv. Han kjørte da nøyaktig i fartsgrensa denne strekningen hver dag.

Det var også noen som hadde fulgt etter ham hjem i gården og trua han med grisebank.

I de tilfellene var det vel ikke bare fartsgrensa det var noe feil med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke akkurat noe mere flyt i trafikken hvis alle skulle holdt den samme farten på motorveiene.

Å hvordan kom du frem til den konklusjonen? Best flyt i trafikken er jo nettopp når alle sammen holder samme hastighet. Og veiene tar trygt unna mest biler i en hastighet av under 30km/t. Noe å tenke på.

http://www.matematikk.org/artikkel/vis.php?id=891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kø forårsakes som regel av uforutsette hendelser. En bilist bremser litt, og sommerfugleffekten brer seg i flere minutter etterpå. En buss kjører ut av busslommen og forårsaker propp i 5 sekunder. En bilist tvinger seg inn mellom 2 biler slik at den rett bak må bremse - resultatet er likt første eksempel.

Hvor ofte sitter man i sneglefart, så løser køen seg plutselig opp, uten at vi ser noen slags årsak til kødannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte sitter man i sneglefart, så løser køen seg plutselig opp, uten at vi ser noen slags årsak til kødannelsen.

Hver eneste dag eksl. lørdag og søndag.

Til de som er lokalkjent så skjer dette på e39 fra lagunen til fjøsanger. Det løser seg opp ved Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke akkurat noe mere flyt i trafikken hvis alle skulle holdt den samme farten på motorveiene.

Å hvordan kom du frem til den konklusjonen? Best flyt i trafikken er jo nettopp når alle sammen holder samme hastighet. Og veiene tar trygt unna mest biler i en hastighet av under 30km/t. Noe å tenke på.

http://www.matematikk.org/artikkel/vis.php?id=891

Den konklusjonen kom jeg frem til ved egen tenking :shock: . Kan jo si at jeg burde tenke meg om :lol: . Interressant lesing den oppgaven du linket til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke akkurat noe mere flyt i trafikken hvis alle skulle holdt den samme farten på motorveiene.

Å hvordan kom du frem til den konklusjonen? Best flyt i trafikken er jo nettopp når alle sammen holder samme hastighet. Og veiene tar trygt unna mest biler i en hastighet av under 30km/t. Noe å tenke på.

http://www.matematikk.org/artikkel/vis.php?id=891

Er vel ikke så veldig relevant den matematiske formelen der:)

Er vel fortsatt 3 sekundersregelen som gjelder i norge, og ikke at man skal kunne stoppe for forankjørende bil viss denne skulle stoppe momentant.

Desto høyere hastighet desto mer effektiv trafikkavvikling(I antall biler som kan passere et visst punkt på en gitt tid).

En har jo selvsagt trafikkregler for at en skal kunne stoppe på den strekningen en ser av veien(Eller noe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...