Gå til innhold

15kr litern til sommern


///M
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

går den jævla bensin prisen opp til 15 kr liter'n i sommer er det bare èn ting å gjøre, få start på px-r en min igjen å begynne å bruke den til og fra jobben! har ca 14 km til jobben, går ikkno buss uti hær jeg bor, bortsett fra skole bussene.. å de går langt utenfor mine arbeids tider!

15 kr liter'n får bensin er helt sykt! hvor mye av de 15 kronene er avgifter? noen som vet? fy faen jeg blir så irritert på den jævla olje politikken.. norge er verden rikeste land, men skoler, sykehus og veier har vi faen ikke råd til!! :evil:

kjøpe meg gammel golf 1 disel j, å fylle avgiftfri diesel og bruke den til og fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej T.A.S da ble det klarere. Takker og bukker ;)

Er ikke særlig kult å kjøre gjennom der på morgen tid og ettermiddagstid når rush tiden begynner, da er mye trafikk der og da er det bare lastebiler, d går tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er totalt ukjent i oslo. Men da jeg kjørte til jobb på alnabru i sommer så kjørte jeg bestandig via post-terminalen eller hva det er for noe. Er det den omveien du mener t.a.s?`Ikke noe spesielt lang omvei, og penger spart er penger tjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er totalt ukjent i oslo. Men da jeg kjørte til jobb på alnabru i sommer så kjørte jeg bestandig via post-terminalen eller hva det er for noe. Er det den omveien du mener t.a.s?`Ikke noe spesielt lang omvei, og penger spart er penger tjent.

det er den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg har GRATIS bensin. :lol:

Gratis???

Jeg jobber på en biloppsammlings plass !! Bilene som kommer inn tar vi bensinen fra.

Eneste - er at du vett ikke om det er 98 eller 95 oktan.

Men firma bilen som vi brukte tiliger gikk i MANGEN år på den bensinen. Ikke noen problem. Og den nye firma bilen går fint på den bensinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg har GRATIS bensin. :lol:

Gratis???

Jeg jobber på en biloppsammlings plass !! Bilene som kommer inn tar vi bensinen fra.

Eneste - er at du vett ikke om det er 98 eller 95 oktan.

Men firma bilen som vi brukte tiliger gikk i MANGEN år på den bensinen. Ikke noen problem. Og den nye firma bilen går fint på den bensinen

Hadde aldri tørt å kjøre med den bensina..Tenk om en liten spøkefugl fyller tanken på bilen med vann/diesel/brus eller annet dritt før han leverer bilen på huggeriet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med det her er at det er positivt for miljøet. Kanskje færre velger slike SUV miljøbomber og blir mindre unødvendig kjøring.

Tvinger også raskere frem bruk av E85 og biodiesel som drivstoff.

De første pumpene med E85 dukker opp i Norge akkurat nå. Dette er ett drivstoff jeg har store forventninger til. Krever veldig lite forandringer på bilen, bidrar til NULL netto CO2 utslipp og ikke minst gir ØKT effekt i motoren folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med det her er at det er positivt for miljøet. Kanskje færre velger slike SUV miljøbomber og blir mindre unødvendig kjøring.

Det er dessverre feil, vi HAR penger i norge, akuratt nok penger til å se bort ifra hvor dyr bensinen er (Ok da, så er det en liten faktor når man kjøper bil, men den blir fort overstyrt av ønsket om å ha raskere bil enn naboen). Hadde folk hatt mye mindre penger i landet så valget var å kjøre til jobb hver dag _eller_ tatt seg en sydenferie så hadde det gitt en miljøgevins å øke avgiftene på bensin og diesel. Bare se på røyking, selve avgiften har jo ikke skremt bort mange, er først når det har blitt ulovlig å røyke innendørs at det virkelig har begynt å hjelpe på, men bare i vinterhalvåret.

Om ikke lenge blir det nok sånn at oddetall-skilt-biler kan kjøre på oddetalls-dager i måneden og omvendt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...