Gå til innhold

Tatt i fartskontroll...


elmirh
 Share

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg han får ca 18mnd uten lappen og ca 8000 i bot.. Og han får sannsynligvis ikke ubetinget fengsel.. Regner med i og med alder og skolegang at han får 2mnd betinga fengsel. Men egentlig er det vanskelig å si. Mange punkt som spiller inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bøter = ruin! :evil:

Jeg ble tatt i 60-sone (som jeg ikke visste at jeg kjørte i en gang , uobservant? Neida!) , snittmåling over 7 km eller så på 83 . Like før lappen røyk, men bota på 6500 svir godt altså.

Jeg kunne seriøst vurdert soning om det hadde vært en mulighet, men det er det jo ikke.

Får satse på at karen det dreier seg om her slipper unna soningen kanskje, det er kjipt midt i et skoleår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som har en advokat til far eller noe slikt? slik at dem kan spørre han\hun om hvilken fremgangsmåte som kan kjøres her for å mildest mulig straff?

Bruttern sa at han hadde nektet på at han kjørte i 149, men at han mente han hadde kjørt i 120 + - ...han hadde to passasjerer i bilen som mener det samme... men det hjelper vel lite så lenge dem har det på laser eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at han får samfundsstraff. Det er blitt mer og mer vanelig, og det er blitt uttalt at det er en straff de velger å gruke på denne typer forseelser. Han må nok forberede seg på 15 - 20 mnd uten lappen også. Angående bot, så er jeg ikke sikker på om en får bot + samsundstraff..

Uansett så blir det vel en straff som svir. Om det er fortjent eller ei får nå så være, føles surt alikavel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjipt hvis det hadde godt en person over veien som feil beregnet bilens fart å blit drep eller hardt skadet eller kjørt ut av veien å passasjerene hadde blit drept eller hardt skadet...bra det er streng straff for veldig høy fart syns jeg..men har kjørt fort selv så skal ikke klage på andre..håper bare man lærer av sånne ting.lykke til :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nesten samme som å si at når det ikke er gangfelt så kommer ingen til å gå over hehe...man vet aldri eller har ingen garanti på at det skjer,derfor er det greit å holde farten så har man bedre sjangs på å stoppe eller redusere skaden...jeg har fått opp øynene,trist å få et barn på samvitigheten tenker jeg på hver gang adrenaline kommer fram eller andre presser meg til å vise meg fram for andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nevnte det i forbifarten til advokaten min og han mente grunnet skolegang etc så Kan han..hvis han er heldig slippe fengsel. Men må nok belage seg på lang tid uten sertifikatet(12-18mnd er vanligst) og en brukbar bot. Boten blir som oftest utregnet av tiltaltes økonomi,å er han skoleelev vil den mest sannsynlig ikke overstige 10.000,- mer nærmere 6-8.000,-

men er ingen fasitsvar da det er mye som spiller inn her..en ting er sikkert som er nevnt noen ganger her er at de er Mye strengere på en som har prøvetid på sertifikatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Veiledende straff" for 149 i 80 er 13 til 19 måneder uten lappen. 10 000 i bot hvis han ikke har veldig dårlig råd, og ubetinget fengsel i 2-3 uker. Ubetinget slipper han kanskje hvis det er formildende omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mister nok lappen 8-12 mnd.

Får så ca. 10 000,- i bot.

Da han ikke har noe slikt på seg fra før og at på til er student, blir det nok prøvetid (2 år) og ikke "pallespikring".

Er ikke lenge siden jeg var gjennom noe tilsvarende selv. ;)

Min endte slik:

-5 mnd. uten lappen

-5 000,- i bot

-2 års prøvetid og ikke pallespikring.

Snittmåling over 8km i 100 sone = snitt på 148 km/h etter fratrekk.

+ lite trafikk, satt ikke andre trafikanter i fare, Klasse A motorvei.

- Fuktig på veien, lettere regn og lettere tåke.

Ofte blir ikke boten så stor, selv når tariffene for forenklet forelegg er overskredet, men du blir straffet på flere måter enn kun med bot og prikkesystemet. (Etter en beslagleggelse har endt, starter en uten prikker i førerkortet.)

Broren min kjørte i 149 i 80...klokken 2100 om kvelden, altså lettere mørkt, tørr vei, lettere trafikk...

Spørs jo en del på andre forhold også, om det var en rett strekning/svingete/uoversiktlig eller om det var i ett boligfelt eller et veldig bebygd strøk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke 80sone i "boligfelt eller et veldig bebygd strøk o.l."? Høres ihvertfall merkelig ut.

Hjemme der hvor jeg bor (litt utpå landet) er det en del hus like ved vegen, tom småbarnsfamilier å sånn. Her er det dog veldig svingete så man kjører egentlig ikke i 80 i 80 sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...