Gå til innhold

Kjørekurs på Nürburgring


Thorleif
 Share

Anbefalte innlegg

Det er temmelig fort. Jeg satt på ei Porsche GT3 på en BTG-runde, som fører påsto tilsvarte en sub-8:30-runde i fjor sommer.

Jepp... 8:17 er rimelig hurtig... nesten like bra som Porsche´s beste sjåfører klarer med en Porsche 911 Carrera (997). Her er forresten de beste tidene for produksjonsbiler. Noen som har bestetiden for en E46 M3 GTR ?

Porsche Carrera GT - 7,32

Porsche 911 GT3RS (996) - 7,49

BMW E46 M3 CSL - 7,50

Porsche 911 GT3 (996) - 7,56

Porsche 911 Turbo (996) - 7,56

Porsche 911 Carrera S (997) - 7,59

Porsche Cayman S - 8,11

Porsche 911 Carrera (997) - 8,15

Porsche Boxster S - 8,18

Porsche Boxster - 8,31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dette en reell liste der alle fabrikkbiler av betydning har kjørt? Savner liksom en Ferrari eller en lambo der...

Nei... dette er ikke en konkret rangliste over de hurtigste rundetidene på Nordschleife. Det er en liste over rundetider på tilfeldige bilmodeller jeg er interessert i og som du ser er rundetidene nå gamle (bl.a mangler flere Porsche 997 modeller). Du vil bli overrasket over fraværet av Ferrari og Lamborghinier på slike lister over de hurtigste rundetidene på Nordschleife... banen egner seg dårlig for disse modellene og rundetidene blir deretter. Det er ikke tilfeldig at det er biler som Carrera GT, GT3 RS og CSL som topper listene over standard/produksjonsmodeller... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er det jo kun liste over tider folk selv har sendt inn - de kan være bare kødd for alt vi vet om. Ingen tredjepartsverifisering.

Det er også et godt poeng. Enkelte rundetider er imidlertid verifiserte iom. at de er et resultat av rene testløp bilfabrikkene gjennomfører når banen er lukket for publikum. Dette gjelder iallefall for Carrera GT, GT3 RS og CSL... med de andre bilmodellene er jeg mer usikker. Vi vet imidlertid ikke om baneforholdene var identiske under testløpene (temperatur, fuktighet, sjåførerfaring etc.) så rundetidene gir objektivt kun en indikasjon på hvor hurtige bilene er i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede betalt påmeldingsavgiften. Men holder det bare å fylle ut web-skjemaet og betale til kontoen deres, eller må det sendes inn papirer med brev-post også?

Må jeg skaffe det grønne kortet fra forsikringselskapet før kurset?

Det holder med å fylle ut skjemaet på nett.

Hm.. Jeg hadde ikke ordnet noe grønt kort.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur ned til Tyskland i Sommerferien. Skal leie bil (Audi A4 hos Avis..) Det står eksplisitt i kontrakten at forsikring ikke gjelder på bane og derfor lurer jeg på om det er mulig å leie en egnet bil for å kjøre på ringen? Hadde egentlig tenkt å leie en 997 911, men jeg var desverre litt for ung (måtte være 25)

Noen som har tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur ned til Tyskland i Sommerferien. Skal leie bil (Audi A4 hos Avis..) Det står eksplisitt i kontrakten at forsikring ikke gjelder på bane og derfor lurer jeg på om det er mulig å leie en egnet bil for å kjøre på ringen? Hadde egentlig tenkt å leie en 997 911, men jeg var desverre litt for ung (måtte være 25)

Noen som har tips ?

Jeg mener at det også står tydelig i norske (og danske) bilforsikringspoliser at bilen ikke må brukes til billøp/konkurransekjøring. Ergo kan f.eks bimmers og BMWCCN ha banedager der formålet er øvelseskjøring (altså ikke konkurransekjøring) under forutsetningen av at bl.a de alminnelige veitrafikklovene (inkl. hastighetsbegrensningene) overholdes. Nordschleife (Nürburgring) er klassifisert som en privat lukket vei uten hastighetsbegrensninger... så jeg vil mene at med mindre det ikke spesifikt står i kontrakten at bilforsikringen ikke omfatter kjøring på Nordschleife er det tut & kjør for din del. Med tanke på Nordschleife´s stigende popularitet blandt motorinteresserte er det nok bare et tidspørsmål før kjøring på "Ringen" ikke lenger er mulig med en alminnelig bilforsikring... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en liten seksjon av Nordschleife er det faktisk permanent 60-sone. Det er skiltet, og politiet kan i ytterste grad stille seg opp å hanke inn førerkort der. Men det skjer nok aldri... ;)

Noen andre som vet hvor denne 60-sonen befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som vet hvor denne 60-sonen befinner seg?

Etter hva jeg vet, så er det hvertfall to steder det er fartsgrenser på Ringen ved turistkjøring. Det er ved broen ved Breidscheid, og det andre stedet er ved slutten på langsletta der man nærmer seg depoet. Det er 50 eller 70 der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...