Gå til innhold

E30 bærearmer på E36


Mr_Sunde
 Share

Anbefalte innlegg

E30 bærearmer er bolt on men du oppnår det samme med å bytte til massive kuler på de orginale. Det har vært litt diskusjon rundt kvaliteten på de uorginale, massive kulene så det er kanskje en grunn til at folk bytter til E30 bærearmer. Da kan de kjøpe f.eks Lemförder, som står montert orginalt på BMW. Det kan også være en greiere jobb å bytte hele armen siden du da ikke er avhengig av presse for å montere kulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjapt svar.

Blir sikkert handla inn E30 bærearmer tenker jeg.

Har et lite ombyggingsprosjekt på gang.

Skal sette i M50 motor i bilen og tenkte å freshe opp resten av bilen i samme slengen.

Må si at jeg har fått mye nyttig informasjon på forumet her siden jeg ble medlem for få uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok målene er helt like. Ellers så ville det vært en dum oppgradering eller folk hadde vel sagt i fra om dette når de gjør slikt. Men man kan aldri vite. Du kan jo sjekke det før du monterer de.

Men er jo grunner til at BMW skiftet bærekuler? Komforen blir vel litt dårligere om man går tilbake til de gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sette igang!

ALLE E36 bortsett fra M3 3.2 har den samme geometrien på de fremre bærearmene som E30.

Når du først er i gang ville jeg også byttet de bakre innfestningene (bærearm til ramme) til massive foringer fra enten E30 M3 (eksentrisk) eller E36 M3 (sentrisk).

Bare dette vil gjøre relativt store forskjeller :wink:

Hvis du i tillegg vil ha den litt fastere i fisken over det hele vil jeg også sterkt råde deg til å skifte de fremre foringene bak bærearmene bak. Om de ikke har vært skiftet på en stund er ofte vinklene (spissing) blitt litt annerledes og bilen vil gjerne oppleves litt "svampete" med sporing som en lei konsekvens.

I det store og hele er friske/oppgraderte foringer et must for enhver entusiast som vil ha en fast feeling i hele bilen. ALler helst skal ikke en bil ha foringer i det hele tatt...

I tillegg kan du vurdere å bytte til mer solide og uniballopplagrede camberarmer på bakhjulene. Da har du også muligheten til å finjustere vinklene enda litt til.

Og når jeg først er inne på camber så er det også et hett, enkelt og billig tips å shimse opp de nedre innfestningene på fjærbeinene foran. Veldig enkelt kan du få opptil 1.5grader mer negativ camber der...

Opppsss... Ble plutselig veldig mye jeg ville at du skulle gjøre med bilen nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker folk som viser litt entusiasme :D

Eksentriske/sentriske foringer bakre feste på fremre bærearm?

Hva vil forskjellen bli?

Hadde tenkt å bytte til powerflexforinger der. Er det like bra?

Bakstillingen på bilen er forholdsvis bra.

Demonterte den i fjor. Spanderte på litt sandblåsing og lakkering på denne. Byttet også til Powerflexforinger på det som gikk å få taki. Der jeg ikke fikk tak Powerflexforinger så er det nye orginalforinger.

Har ellers vurdert å få tak i et justerbart senkesett.

Ser ut som det blir litt BMW mekk fremover. Skulle bare bytte noen karosserideler i fronten etter et ublidt møte med et autovern i vinter.

Blir nok litt mer omfattende enn planlagt:)

Har heldigvis skaffet meg en arbeidsbil. En Mazda 323 F 1.8 16v(Er ingen BMW, men jeg fikk den billig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...