Gå til innhold

E34 - Får ikke start (!) ?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I god tro dro jeg avsted sammen med fattern for å slepe bimmern hjemover.. mens vi slepte bilen så prøvde jeg å starte.. satt den i 3 gir.. å vips.. så startet den... motor går 100%.. jaja.. sikkert startern da tenkte jeg.. så stoppet jeg bilen her hjemme.. ventet 5 min, og prøvde å starte igjen.. og den startet som bare det...

Eeh... noen som har peil? kan det fortsatt være bensinpumpa som er dårlig elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikke start / får start litt random... noen merklige klikkelyder når jeg skrur på tenninga.. hmm.. kanskje bensinpumpa har dårlig kontakt elns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå starter den ikke i det hele tatt.. og det kommer ingen lyder av bensinpumpa når jeg vrir om tenninga... så jeg skal prøve å skifte den i morra.. vakkelkontakt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...ja.. men jeg må bare prøve å skifte den å se om det hjelper.. har ikke så mye feilsøkingsverktøy akkurat.. går det an å få kjøpt noe slikt forresten? kabel til laptop etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer langt med en spenningsmåler eller gjerne et multimeter.

Kan jo starte med å sjekke om det er spnning på bensinpumpa når tenninga er på. Dette må du da måle når bilen ikke vil starte.

Viss ikke så er det bar å måle videre for å se om du finner ut hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med releer? kan det være et bensinpumperelee som er gåent? sjekka sikringa fremme (brenseletterlleranna) tsyk.. men den var ok...

Hvor er releer og slikt som har noe med pumpa å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener dere at jeg skal bruke vannpumpetanga på den første store rundingen? der det også er et par slanger som går inn, en kontakt som sitter "%%"# fast og en slange til... Pumpa sitter vel under her en plass?? kan ikke det stemme?

Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...