Gå til innhold

Teoriprøven!


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjørt bil i Danmark i over 7 år, men jeg har faktisk aldri lært noe spesielt om danske trafikkregler... :lol: ... Forøvrig er det 21 år siden jeg kjørte opp i Oslo... de gamle er eldst... :lol:

oi...hvor gammel er du da mann.

Tipper han har vært bilinteressert siden dag èn og tok lappen da han var 18:

18+21=39år Q.E.D. :evillol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han har vært bilinteressert siden dag èn og tok lappen da han var 18:

18+21=39år Q.E.D. :evillol:

Hehehe... helt riktig tenkt...og jeg får gi en 1985 E30 320i sjåførskolebil skylden for det hele... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..Og det er utrolig irriterende. Folk blir bare forvirret av det.

Er ikke rart at 75% stryker etter at de nye prøvene kom..

ja veit ! men men ikke så mye å gjøre med reglene :(//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg har ikke tatt den andre prøven så vet ikke . men syns ikke den var serlig lett. sto jo glatt på alt jeg fant på nettet! men men får vente 2 uker :/ kjipt at æ ikke fikk lappen i mai :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... i "gamledager" (les: 2004) så gikk (ja, fem min) ned til mitt lokale vegtrafikkstasjon og tok prøven uten å lese en -døyt-. Eneste jeg brukte på prøven, var logikk (vikepliktlogikk, osv), samt at jeg har jo sittet i en bil før. Stod på første forsøk. Men men.. var jo i "gamle dager" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok lappen i 96 og da var det 5 alternativer hvor en el fler var riktig og det ble fort mange feil.. husker jeg var dritnervøs,men bestefaren min starta å øvelseskjøre med meg når jeg var 15 og tvang meg til å lese teori hver gang før vi skulle kjøre. leste intenst i to dager før prøven og endte opp med 10 feil. det var bestått og en bra bestått den gangen. men da var det kanskje litt mer klare spm?

teorien på buss leste jeg hver dag i 2uker. kunne det utenat når vi tok prøven,men hadde antagelig strøket hvis jeg skulle ta testen nå.

er selvfølgelig enig i at teorien er svært viktig og kan man den før man begynner å kjøre så blir det mye lettere selv om bilkjøring er mye erfaring.

oppkjøringa mi på bil ble foresten tatt lett fyllesyk og fikk 6-enerfeil og en 3èr feil. jeg var visstnok den eneste sensoren hadde gitt lappen med en 3er feil. litt flaks :lol:

sambo fikk lappen med beskjed om ikke å kjøre alene den første tiden :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den nye prøven for 1 mnd siden og fikk 2 feil :D

Men da jeg tok den nye prøven på internett så la jeg merke til et spørsmål. Du kjører på en forkjørsvei og har til hensikt å svinge til venstre. Det er mye trafikk bak deg og i mot. Hva er riktigt?

- Blinke i tide og vente til det blir klart slik at du kan svinge til venstre. (som jeg svarte)

- La være og kjøre inn og heller vente til neste avkjørsel. ( som var det riktige svaret)

Er det mulig?! Er da slett ikke alle steder at det er flere avkjøringer til samme sted.

Seriøst? Dette er noe av det dummeste jeg har lest/hørt! Skal de liksom bestemme "hvor" man skal kjøre da eller? Vil jeg kjøre av så kjører jeg av, med mindre det er no veibygging og medfølgende omkjøring ;)

For å sette det veldig på spissen, så er det vel ganske mange steder at det er flere avkjøringer til samme sted! Men hvor mye lengre den ene av.kj. er enn den andre eller den tredje av.kj, skal være usagt :D

Så jeg forstod godt hva du mente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti feil er kjipt det, men 8 feil er enda kjipere :o

Selv må jeg bli 17 og et halvt år før jeg kan ta den. Har hørt fra andre at den er vansklig...

Grunne til at de byttet fra den gamle prøven til den nye var at den skulle bli "enklere" :roll:

Personlig syns jeg det ville være feil å gjøre det Enklere å ta lappen.. Ser mye rart ute på veiene, så om det er blitt litt værre å få lappen i hånden så syns jeg ikke det gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...