Gå til innhold

Teoriprøven!


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/23/506925.html

blir litt oppgitt jeg..

men, hvis staten norge får det som di vil, f.eks. at denne regelen kommer i drift med en gang (litt på spissen) men blir di å ta fra meg lappen da jeg er bare 20!!??? :-k

Kan ikke ta fra noen lappen sånn helt uten videre...

Mange tusen som trenger og er avhengig av bil hver da, både til jobb o.l,

så det er nok uaktuelt! Da flytter jeg til Sverige umiddelbart ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, hadde ikke blitt forundret om di hadde gjort det..

Ja, mange er avhengig av bil, med så store avstander som det er her i norge, og ikke akkurat særlig godt utviklet offentlig rutenett..

Demokrati meg midt i øre.. Blir så oppgidd over alt det staten finner på av avgifter ol....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan de jo ikke gjøre.. Det blir for dumt! De kan jo ikke ta fra oss under 23 lappen da. Så tett! Noen burde vært skutt :twisted:

Jeg tror du kan være ganske trygg på at en evt. ny 23 års grense ikke vil få tilbakevirkende kraft... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det kommer til å skje at det blir innført uansett.. Men at noen i det hele tatt kan komme med en sånn idè.

Man diskuterer faktisk felles regler på området i EU og en ny 23 års grense dukker jevnlig opp i debatten. Først som en ny grense for tungtransport, men senere også som et generelt kompromis når det gjelder grensen for førerkortet i alminnelighet. EU har allerede vedtatt at førerkortet kun skal gjelde for ti år av gangen med start i 2010 og trolig blir det også innført en ny felles årsgrense samtidig. Jeg tror en ny 23 års grense blir for drastisk, men at en ny 20 års grense er realistisk... grensen skal iallefall opp og ikke ned... akkurat det er det bred enighet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Norge har andre ting de kan prioritere før de setter dette opp på agendaen..

Synes ikke noe om at de skal sette opp aldersgrensen for bil, da synes jeg heller at en modenhetstest (som fredrik var inne på) er mye mer fornuftig.

Da kan det jo hende at man luker ut mange som ikke er moden til å ta ansvar for en bil...

For det er nok ikke bare mange 18 åringer som kanskje ikke burde ha lappen, men både 20-30-40-50-60-70 åringer... er en del bilister der ute som man skulle tru hadde tatt lappen som et nettkurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Norge har andre ting de kan prioritere før de setter dette opp på agendaen..

Synes ikke noe om at de skal sette opp aldersgrensen for bil, da synes jeg heller at en modenhetstest (som fredrik var inne på) er mye mer fornuftig.

Da kan det jo hende at man luker ut mange som ikke er moden til å ta ansvar for en bil...

For det er nok ikke bare mange 18 åringer som kanskje ikke burde ha lappen, men både 20-30-40-50-60-70 åringer... er en del bilister der ute som man skulle tru hadde tatt lappen som et nettkurs...

HELT enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har kjørt bil i Danmark i over 7 år, men jeg har faktisk aldri lært noe spesielt om danske trafikkregler... :lol: ... Forøvrig er det 21 år siden jeg kjørte opp i Oslo... de gamle er eldst... :lol:

Så du kjørte opp i -86? For et fantastisk år å kjøre opp i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest prevantive i denne forbindelse må vel vær en hk begrensning opp til en viss alder eller et visst antall år med lappen.

Smelle på med et krav om farts sperre på bilene de skal føre i tillegg, så snakker vi prevantivt!

Jaggu glad jeg er så gammel som jeg er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjørte opp i -86? For et fantastisk år å kjøre opp i :D

Jeg kan åpenbart ikke matematikk... jeg kjørte opp i 1985... :roll:

Hehe! jeg vet det bare fordi jeg ble født det året :D Skall ikke skryte på meg å være god i hoderegning! Bursdag idag faktisk, 21 år med andre ord :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...