Gå til innhold

innpress =S


RuJu
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ikke ut som det er noen slitemerker på noen metalldeler der nei. Det lille merket i plast innerskjermen har ingen betydning, så her er det nok forstillingen din som trenger en justering.

Hvordan ser vinterdekkene dine ut?

Er de også skjevt slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får hive inn et spørsmål om innpress her jeg og da, så slipper jeg å starte min egen tråd. Jeg prøvde noen 16" momo felger på e30en min, men de passet ikke da innpresset var 35. hva er orginal innpresset på e30? kikket i hjulspesifikasjon her på forumet og da sto det at innpresset var 35, men det kan ikke stemme. Hvor mange mm spacere må jeg har da for at det skal passe? noen som har noen spacere å anbefale, og hvor jeg kan få tak i de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de hakkene i dekkene kommer bare på frammdekkene.

satt å så gjennom noene kviteringer og sist gang det var byttet dekk. det var i 2002.

så han som hadde bilen før har byttet framme og bak. derfor er det blitt sånn på alle dekkene.

jeg tror det er fjærhusene som tar i dekkene!!!

vinete dekkene er faen så slitt på innersidene.

det kommer nok av at bilen er senket og ikkje etter justert. derfor feil camberangel, og det gjør at dekken står //skjevt istede for l l rett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne feilen oppstår på forhjulene og det gjelder både sommer og vinterhjulene er det nok på tide med en forstillingskontroll.

Dekkene har ikke fått den slitasjen pga subbing da det var god klaring mellom støtdempertårn og hjulet. det er delen over støtdempertårnet som beveger seg når bilen fjærer derfor er subbskader utelukket.

Som sakt bestill time til forstillingskontroll (ca. 1000,-) så er problemet ditt løst. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får hive inn et spørsmål om innpress her jeg og da, så slipper jeg å starte min egen tråd. Jeg prøvde noen 16" momo felger på e30en min, men de passet ikke da innpresset var 35. hva er orginal innpresset på e30? kikket i hjulspesifikasjon her på forumet og da sto det at innpresset var 35, men det kan ikke stemme. Hvor mange mm spacere må jeg har da for at det skal passe? noen som har noen spacere å anbefale, og hvor jeg kan få tak i de?

Impresset er nok riktig det, men felgen din er sikkert 0,5" for brei etter det som er anbefalt til bilen. Du må sansynligvis ha en spacer som bygger minimum 0,25" eller da minimum 6,35 mm. (Kan hende det går med 6 mm, men test for sikkerhetsskyld.) Du trenger da sikkert lengre hjulbolter også.

Spacere selges hos de fleste dekk og felgbutikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men trur dere jeg trenger spacere???

Nei. Det trenger du ikke. Men har du plass mellom skjermbue og dekk så kan du bruke det for og få de litt mer ut.

Ser bedre ut i min smak med dekk helt ute. ;)

Forstillingskontroll/justering og riktig luft trykk, så slipper du og se dette i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får hive inn et spørsmål om innpress her jeg og da, så slipper jeg å starte min egen tråd. Jeg prøvde noen 16" momo felger på e30en min, men de passet ikke da innpresset var 35. hva er orginal innpresset på e30? kikket i hjulspesifikasjon her på forumet og da sto det at innpresset var 35, men det kan ikke stemme. Hvor mange mm spacere må jeg har da for at det skal passe? noen som har noen spacere å anbefale, og hvor jeg kan få tak i de?

Impresset er nok riktig det, men felgen din er sikkert 0,5" for brei etter det som er anbefalt til bilen. Du må sansynligvis ha en spacer som bygger minimum 0,25" eller da minimum 6,35 mm. (Kan hende det går med 6 mm, men test for sikkerhetsskyld.) Du trenger da sikkert lengre hjulbolter også.

Spacere selges hos de fleste dekk og felgbutikkene.

vet du hva org innpress er? velgen er 7.5" brei. 215 brede. er det ikke slik at hvis innpresset på felgen er 5mm -+ så slipper du å ha tuv papirer på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er slik at man har maks 7,5 (15totalt) mm slingring per side (høyre/venstre) i innpress.

Det er også krav til rulledimmensjon som skal være mellom -/+ 5% av org dim. I TILLEGG så skal ikke sporene på dekket gå lengre ut enn selve skjermen (selv om alle de andre kriteriene er oppfylt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...