Gå til innhold

Vedr. toppakningsbytte på M20B25


Ellingsen B.
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på par ting vedr. bytte toppakning på 325n (86mod)

Har fått av toppen og funnet sprekk i toppakning. Finner ingenting på toppen, men det er noe ruglete akkurat der bruddet var på blokka. Tatt litt 600papir og pusset pent over.

Burde jeg levere toppen for sjekk? Jeg kan ikke se noe på toppen.

Hva tror dere? Er det bare å sette på nye toppakningen og satse på at det går bra?

Den har gått ganske lenge med den toppakningen som stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo veldig vanskelig å se om en topp er banan og da :) planing og trykking koster rundt 500kr, og da VET du det er ok..

vet du om en plass i haugesundsområdet de gjør dette?

Skulle gjerne visst om noen som BÅDE planer og trykktester for 500 kr... Tviler på det er noen i hele Norge som gjør det.

@Bmw323i: I Haugesund er det lettest å bruke Wathne Auto (Mercedes...tlf 52703280) for planing... Koster ca 600 + mva for 6sylindret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid bli merker etter en gammel topp pakning uten at det er noen fare på ferde.

Da jeg byttet på en Volvo jeg hadde tidligere så det slik ut:

Bilde7.jpg

DSCF0063.jpg

Her pusset/polerte jeg vekk det belegget som var på både blokka og toppene før jeg satt det sammen igjen og det fungerte utmerket.

Brukte en sånn svart ruglete plastsak som monteres på drillen. (Husker ikke navnet på den i farten, men tilnavnet den går under har med mørkhudete damers nedre deler å gjøre og sier du det vet i med en gang hva du mener i butikken.) :lol:

Motoren på bildet er forøvrig en Volvo B28E/Renault Alpina motor som er høykomprimert ++

07121145.jpg

Bildene er tatt med en gammel telefon da dette er en stund siden, derfor er desverre bildene veldig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo veldig vanskelig å se om en topp er banan og da :) planing og trykking koster rundt 500kr, og da VET du det er ok..

vet du om en plass i haugesundsområdet de gjør dette?

Skulle gjerne visst om noen som BÅDE planer og trykktester for 500 kr... Tviler på det er noen i hele Norge som gjør det.

@Bmw323i: I Haugesund er det lettest å bruke Wathne Auto (Mercedes...tlf 52703280) for planing... Koster ca 600 + mva for 6sylindret.

var mercedes eg og hadde i tankene.

ebb (stavanger) mener eg planer\trykker for 500kr. var nylig i kontakt med han ser du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...