Gå til innhold

Tråden om min 97' 323i / 21/8-09


Kjetil 323i E36
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vel egentlig bestemt meg for å selge. Bestilte igår nye dempere og fjærer + div andre "forefallende" deler som skal skiftes før salg. 4-hjulskontroll skal også taes etter senk og skal inn til BT for å godkjenne ny senk og sommerfelger i vognkort. Framfanger skal også sendes til lakkering. Håper ikke dette skal ta lengre enn 2-3 uker da jeg er ganske "keen" på M-tech E46 330d.

Håper jeg klarer å selge den etter det er utført 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Salg er da lagt litt på is. Fikk "kalde føtter" ved å tenke på salg :)

Ellers har jeg nå skiftet dempere og fjærer rundt om til FK AK, samt topplager bak pluss litt ekstra i samme slengen.

Laget meg også en litt kul modifikasjon. Når jeg åpner bilen med fjernstyringen, dimmer angel eyes seg på og omvendt når jeg låser.

Bilder og film av dette kommer litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele tråden nå jeg også. og må si du har en vanvittig fin bil, eller som jeg egentlig ville si, JÆV*** fin bil!;) men sånne ord skal man ikke si sier mamma:P men jeg lurer på diverse ting jeg:) hvor kjøpte du de frontlyktene så billig:O? jeg så på sånne inpro med sort bakgrunn for en stund tilbake vett. men da de kostet 3600,- så ga jeg f... i det egentlig. og funker den "modden" med hanskerommet enda? har AKK same på min:P at den henger litt med geipen:) men iallefall, IKKE selg den fine bilen din. Bruk heller ENDA mere penger på gullet ditt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra monteringen av FK AK senkesettet.

Bildet viser senkesettet samt noen andre nye deler:

j7ypa97krzm38pqp9211.jpg

Før bak (fjærene har vært blå engang i tiden), generelt klart for utskifting:

un5i4u1ob1u7zwbehpme.jpg

Ny vs. gammel demper (nytt topplager etc):

qj5ujzwhotf0bq6elx8i.jpg

Ferdig montert bak:

ru0gvj6a22fwd1ub97hx.jpg

Før utskifting fremme:

xyftrwln9il61jgipuj9.jpg

Desverre mangler jeg bildet av det ferdige resultatet frem og av bilen. Det får komme senere :)

Hjulstillingskontroll blir tatt til uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på dette?

Har lest flere plasser at det går å manipulere camberen fremme på E36 ved hjelp av kreativ shimsing, samt at det er litt å gå på den tverregående bolten som fester demperen.

Altså jeg vet ikke annet enn justerbare topplagera liksom.

men kan hende det går som du sier. Va en kompis som sa at det gikk an å borre disse hulla der topplagere sto framme også for så å flytte topplagere men jeg ville ikke gjort det.

MEn casteren er også et problem egentli :P

For min skyld så er det ingen problem, men skal du godkjenne må alt være perfekt....må selv handle topplagera og justerbare stag bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Ikke skjedd så mye mer her.

AE-dimmingen fungerte den, men tok den bort pga varmen diodene utviklet. De ble så varme at jeg ikke klarte å holde de, så turte ikke å ha de der.

Må nok også fikse meg justerbar høyde bak. Den ble litt for lav for min del der.

Ellers driver jeg å ser etter ny bil, men finner ingen som er "perfekt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående høyden bak så finnes det en billigere løsning, f.eks 10 eller 21,5 mm fjærputer, har sistnevnte liggende hvis du er interessert. :wink:

Har faktisk også høydejustering til FK-fjærer liggende, om de passer på dine fjærer vet jeg dessverre ikke, men du må gjerne prøve dem om du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...