Gå til innhold

Bmw e30 325 turbo intercooler ( nye bilder 17/6 )


sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo samme som jeg har da, men husk å smør de forskjellige platene inn med loctite 3020 før du drar det sammen. Så bruker du prosedyren som jeg brukte.

Det skal forøvrig følge en lapp med prosedyrene i esken du fikk MLS pakningen i.

Gjorde ihvertfall det når jeg fikk den ( PPF )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

heftig prosjekt.satser vell på erp og mls jeg og i løpet av vintern om jeg har bilen fremdeles. hva betaler der for bolter og mls? koed er vell billigst på boløter tenker jeg. smører dere inn "alle" delen på mls før montering. er det slik og fårstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig prosjekt.satser vell på erp og mls jeg og i løpet av vintern om jeg har bilen fremdeles. hva betaler der for bolter og mls? koed er vell billigst på boløter tenker jeg. smører dere inn "alle" delen på mls før montering. er det slik og fårstå?

Jeg kjøpte dette fra pure-pf jeg da, tror forøvrig ikke de selger arp studs på koed? Gjorde vertfall ikke det da.

Men alt i alt kom det vel på 4800,- for bolter og mls.

MLS pakninger kommer jo i 3 deler, jeg smørte inn alle delene med loctite jeg, og det har jo holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann!

På tide med en lite oppdatering, motoren ble plukket fra hverandre igjen i romjula, etter å ha gått 20 000 feilfritt med 0.9 i ladetrykk på orginal innmat med tilleggsprut ( mf2 ).

Nye planer for sesongen 07 er borre litt og smidd innmat med 324tds veiv, 130mm smidde råder fra stenparner, som til slutt forhåpentligvis vil resultere i 2.7l :)

I tillegg til dette sånn rent motormessig så skal jeg prøve meg på Megasquirt som datasprut, har mange tanker om dette, men faen så morro det hadde vært å fått det til :)

Når det kommer til bilen så vurderer jeg en lakkering, i tillegg så vil jeg ribbe det meste innvendig og sette inn noen ordentlige bøtteseter som det så fint heter :) og så er det snakk om et bur også.

Her kommer vertfall litt bilder av nye parts + littegrann av demontert motor for de som syns det er av interesse!

mvh lars

Sinterlamell og trykkplate etter en sesong:

Rustet litt ettter demontering.

Picture005.jpg

Blokk, syns dette så greit med tanke på bensinblanding, utover at jeg har hatt en vannlekkasje på sylinder nummer 5 da. Ikke av stor betydning

Picture006.jpg

Kobberpakning, denne er ikke min men vurderer en slik en for neste sesong.

Picture007.jpg

Litt nye parts :D

Picture011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 20 000km feilfritt er jo VELDIG bra :D

Hvorfor satser du ikke på MLS neste sesong?

Sånne prosjekter er artige/lærerike 8)

Heisann

Er fornøyd med 20 000, har kjørt med MLS denne sesongen, denne er jo mulig å bruke igjen, men er litt usikker på om jeg vil bruke MLS igjen. slet litt med å få det tett mellom vannkanal og sylinder nummer 5. Men med litt planing så skal det vel gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000km hørtes bra ut med det oppsettet. Riktig justering er nok alfa omega ;)

Ser det ble JE stempler på deg...er det meg eller ser de bare litt høye ut?

Hvilken komp har du tenkt deg?

Intresant prosjekt, jeg følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000km hørtes bra ut med det oppsettet. Riktig justering er nok alfa omega ;)

Ser det ble JE stempler på deg...er det meg eller ser de bare litt høye ut?

Hvilken komp har du tenkt deg?

Intresant prosjekt, jeg følger med :)

Hei!

Dette er det propan som har ordnet, så han har vel kontroll på målene vil jeg tro :P Men med de stemplene 130mm råder og 324tds veiv ( 80mm slag?) Så skal det bli riktig komp, visst ikke jeg husker feil så var det 8:1:1?

mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...