Gå til innhold

Tips til frakt fra Sortland/Vesterålen til Vestfold?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger å få fraktet noe på 5-600kg fra Vesterålen til Vestfold.. eller ihvertfall nærmere enn Sortland, som jo er noe sånt som 155 mil eller hva faen. Hele østlandet og kanskje så langt som Trheim går sikkert greit å hente fra. I følge Tollpost snakker vi rundt 8000,- uten noen form for rabatter. Noen som vet om noen billigere måter? Det gjør ikke noe at det tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å få fraktet noe på 5-600kg fra Vesterålen til Vestfold.. eller ihvertfall nærmere enn Sortland, som jo er noe sånt som 155 mil eller hva faen. Hele østlandet og kanskje så langt som Trheim går sikkert greit å hente fra. I følge Tollpost snakker vi rundt 8000,- uten noen form for rabatter. Noen som vet om noen billigere måter? Det gjør ikke noe at det tar tid..

Du kan jo prøve med hurtigruta, så lenge det ikke er en motor det er snakk om så tror jeg ikke de er så dyre. Hurtigruta går jo bare til Bergen, men det er jo litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor cargo har alltid vært billigst på ting når eg har hørt..men har ikkje hørt på 5-600kg akkurat da..

Men de har kalkulator på siden sin..www.norcargo.no

du kan jo sjekke nor lines også, det er med båt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en PM jeg..

NorCargo sin kalkulator fikk jeg ikke så mye fornuftig utav. Skjer ingenting når jeg tar beregn..

På Hurtigruten sine nettsider finner jeg ikke noe om godstransport..

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite volumet på det også. vet om en som kjører 7.5tonns liten lastebil nord sør en gang i uka og han kan sikkert ta det med rimeligere enn 8000krona.

med en bil og henger så klarer du nok å hente det for under 3.5tusen kroner selv.. inkl bensin og ferge men der kan du nok bare få den over med ferga så du slipper den. 6-7timer spart.

uten ferga så går det ca 14-18timer en vei avh av kjørestil og når på døgne man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fort 3500,- bare i bensin opp og ned med henger bakpå, så har man mat og overnatting, slitasje på bil, 3100km ekstra på forsikringa.. koster fort veldig mye å kjøre opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Jeg fikk sendt bilen min fra Bergen til Bodø med hurtigruten når jeg kjøpte den i fjor, betalte ca 6000,- Og bilen veier ca 1500 kg, så da vil jeg tro at du må ut med ett par tusen kroner for dine 500-600 kg.!

Gammel tråd men legger inn et innlegg for det...

Det med at bilen din veier cirka 1500 kg har ingenting og si på de 6000 du måtte betalte. Skulle du reist sammens med bilen på hurtigruta, hadde det kosta deg 1 kr pr. hestekraft du har i bilen du skal sende (har jeg hørt). Er faste priser om du skal sende en bil fra et sted til et annet, bare det går under kategorien personbil.

For 2 år siden sendte jeg mopeden min på palle fra Ørnes til Malvik. Dette kosta meg 600 kroner, og dette var utregna av vekta på 100 kilo..

Vet ikke om noen drar nytte av denne tråden, men ring norlines hvis du lurer på noe ang. frakt med hurtigruten.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...