Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett! Dritnice felger. Er litt skeptisk til vingeplanen din, men det blir spennende å se. :)

Brukte 2 mnd på å velge felger.. Det hjelper veldig å ta seg ekstremt god tid og være tolmodig.. Fant diverse amerikanske internett sider med forskjellige feler.. Den ene siden hadde vel bortimot 1500 felger.. Og når du skal sortere ut de som har er 5 eikers (syns det er finest med 5 eiker), 5*120 boltsirkel.. IKKE trappekant og finnes ned til ET 0, så har du virkelig lite å velge i.. Til slutt måtte jeg kompromisse litt med meg selv.. Hjulhuset har plass til 295 dekk, slik det står nå.. Men problemet er at så fort du kommer over 10" felg så velger de fleste fabrikanter å enten gå over til step-lip (trappekant), eller så slutter de med 10"... Sykt irriterende.. Dette gjelder selv med 3-delte felger.. Sier seg her at det var bak som var problemet.. Valgte til slutt 10" felg i denne felgen, som jeg forøvrig var skeptisk til, men forelsket meg i når jeg så de "live". Med 10" felg måtte ET være 0.. I tillegg kommer 1 cm spacer på hver side, men dette er ikke innkjøpt fordi jeg vil se åssen hjulene står ved riktig camber vinkel.. Slik det står i dag er kanten oppe 1,5 cm lengre inn enn nede..

Det skal være sagt at det til slutt sto mellom OZ Giotto II PL, Keskin felgene som "widejuggao" har på sin bil NÅ.. Og disse jeg har valgt.. Vel.. Fikk ikke lov / ville ikke ta samme som "widejuggao".. Og OZ Giotto II PL skulle jeg få for 37000,- (som er 25000,- under villedenede) med dekk, men da jeg spurte hvordan de ville løse problemet med så lavt innpress svarte fabrikken med at de ville sveise på 2 cm ekstra spacer på godset, og det er uaktuelt med 3 cm lengre hjulbolter.. Det blir for mye press på hjulboltene, da sporviddeforandringen allerede var på rundt 8 cm..

Valget falt da enkelt på Racinghart RS721... Opprinnelig en japsefelg, men designet på felgene gjør de like kledelige på ett tyskerstuk.. Dessuten må jeg jo si at den polerte kanten, og senteret i børstet stål er en veldig tøff kombinasjon.. De er svarte på ny asfalt, grå på gammel asfalt, grønne på gress.. og brune på jord.. Men det er ikke speil.. Det bare tar fargen..

Alt i alt, svært fornøyd med felgen..

:lol:8)

Når det gjelder vingen, så skjønner jeg denne blir omdiskutert... Jeg TROR det blir rett.. Blir det helt feil selger jeg den igjen.. Jeg prøver å holde bilen diskre, og mest mulig original (i den forstand at jeg vil ha bilen old school, med den stylingen bilen er ment for å ha.. Rieger må jo sies å være ganske "godkjent" av BMW.. Jeg velger en M3GT vinge fordi jeg syns rieger vinga er HELT riv ruskende feil å kjøre rundt med normalt.. Det blir FOR stor "vegg" om jeg kan kalle det det, bak.. Den går ALT for langt ned, til å gå så høyt opp.. Den doble GT vingen blir derimot mer rett design i forhold til det jeg håper og tror resultatet skal være.. En diskre, bil, med mange elemter av "original" styling, men som allikevel vekker oppsikt og fremstår ved nærmere ettersyn som brutal.. I høstmørke, skal kun konturene av karrosseriet syne, mens felgene skal skinne i den oransje gatebelysningen..

Som du sikkert merker er jeg ganske kresen, og har tenkt endel på hvordan jeg vil det skal bli.. Det er de enkle valg som ødelegger eller fremhever..

Rieger, IKKE noe anna jalla, fordi det er "godkjent" i miljøet.

Infinity II og ikke Seidl, fordi jeg vil ha en E36 og ikke E36/46.

Har ikke sveiset nyrene med panseret av samme årsak.

DTM, ikke 4" riskokerventil

M5 gjeller, ikke noe jalla ventilasjon på sidene

Emblemer, fordi det ER en BMW.. :)

Diamantsvart, fordi jeg vil holde meg til den nydelige fargen BMW har kommet opp med.. Og fordi bilen slettes ikke trenger være flashy oransj for å vises.. De som skriker: OI!, kult.. Oransj bil, bryr seg ikke om det er en BMW likkavel" (Det er godt mulig det blir en variant med flakes her.. Må prøve det på lakk verkstedet først..)

Komplisert, ja kanskje.. Men egentlig veldig enkelt.. En stil er en stil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thumbs up! :)

Thanks man.. Betyr mye.. Kan sende deg flere bilder når jeg tar turen hjem igjen til helga ;)

Du har vært til STOOOR hjelp med din bredderfaring (3. gangen på din egen bil.. jiiiises)... Og dessuten har du vel mer eller mindre vært inne i bildet og bestemt og påvirket valg av front og felger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blei kult det=)

RÅE FELGER! (dyre også forsåvidt)

Kult at noen andre bygger sedan med breddinga.. Ser nå at jeg skulle kjøpt 4-dørs bredding.. Hadde spart meg for MYE jobb.. Hehe

Stå på!

Bare så jeg har sagt det å... Drømmefelgene var AEZ Nemesis. Men 12-15 000 per felg uten dekk funker ikke..

Altså.. Hadde du kjøpt 4-dørs bredding hadde du jo seff hatt ett mye bedre utgangspunkt å gå etter.. Men nå er det er sagt, så er ikke passformen på disse buene rieger ga meg noe særlig å skryte av.. På den ene måte vi bygge opp en 1 cm, fordi buen på døra ikke samsvarte med buen på skjermen..

Rett og slett sånn passelig passform..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lakkeringen er ikke forventa før i Februar 2008..

Er så enkelt og greit at det står på pengene.. Feriepenger fra begge jobbene kommer i januar ;) Og da er det bare å sende den avgårde.. Har ikke funnet noen dyktig men rimelig lakkerer enda heller..

For de som lurer så har det stått totalt stille nå siden september.. Mest fordi jeg plutselig fikk det for meg at jeg bare MÅTTE til syden i januar.. (Må jo leve litt ved siden av også?) Så der gikk det jo 12 000 ut glasset (betalte for dama også *sukk*) ... Men nå er jeg på jakt etter senkesett og GT vinge.. Så er den klar til lakk.. Grunnen til at jeg må ha senkesettet nå er fordi jeg ikke "tørr" å lime hjulbuene før jeg ser åssen hjulstillinga blir.. Og da må bilen senkes de 80-90 mm den skal senkes foran (det står 60 mm på den i dag og jeg mangler nok 25 mm).. Tar ikke firehjulskontroll siden jeg blir kjørende til vanlig på 60-70 mm (90 mm senk er litt vel lavt på drittveiene her oppe) men må ha 90 mm senk på utstilling..

Alt fuzzet ble til etter at jeg bomma med en cm på innpresset foran.. Derfor er det godt mulig dissa skjermene må fikses litt på :P Hjula stikker altså 1 centi utenfor.. :D

Understreker da.. At det aldri var meningen å lakke før til neste år ;) Liker å ha god tid til prosjektet, og bor 400m fra jobben så ikke noe stress...

Om du ser på regsnskapet baki her, og plusser på vel så 10 000 mtp senkesett og vinge.. Og tenker på at man skal kunne legge nesten 95 000 ut ifra egen lomme på ett helt år.. Og inntekta mi er ca 270 000 (+ feriepenger) før skatt.. Så er det ikke så værst gjort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...