Gå til innhold

E30 M3 dyrere og dyrere!!:-(


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

De er i ferd med å bli klenodier. Man kan lure på om de når et pristak snart.

Spesielt denne EVO'n er ikke noe billig sak. Var det ikke gamle Sport Evo'n til Nilsskog som ble solgt for 329k for en liten stund tilbake?

Må nesten karre til seg en M3 før det er for sent. Nesten så det snart er billigere å hyre Helge Vik til å bygge en til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i ferd med å bli klenodier. Man kan lure på om de når et pristak snart.

Spesielt denne EVO'n er ikke noe billig sak. Var det ikke gamle Sport Evo'n til Nilsskog som ble solgt for 329k for en liten stund tilbake?

Må nesten karre til seg en M3 før det er for sent. Nesten så det snart er billigere å hyre Helge Vik til å bygge en til deg..

Kjøp heller en original og pent brukt E36 M3... de er de neste klassikerne fra BMW og stadig relativt billige... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i ferd med å bli klenodier. Man kan lure på om de når et pristak snart.

Spesielt denne EVO'n er ikke noe billig sak. Var det ikke gamle Sport Evo'n til Nilsskog som ble solgt for 329k for en liten stund tilbake?

Må nesten karre til seg en M3 før det er for sent. Nesten så det snart er billigere å hyre Helge Vik til å bygge en til deg..

Kjøp heller en original og pent brukt E36 M3... de er de neste klassikerne fra BMW og stadig relativt billige... :wink:

Det er noe jeg planlegger, vist jeg er så heldig å få meg jobb til neste år! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en original og pent brukt E36 M3... de er de neste klassikerne fra BMW og stadig relativt billige... :wink:

blir liksom ikke det samme med e36m3,e30m3 er litt mer spesiel selv om den ikke er mye sprekere en 325 e30..men alikevel er karrosoriet og motoren det råeste bmw har produsert etter min mening ivertfall.

m3e36 er det ingen utvendige forkjeller i det hele sett på siden av en 320c feks...

e46 derimot har de jo feks de bredda hjulbuene som gjør den litt mer spesiel igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir liksom ikke det samme med e36m3,e30m3 er litt mer spesiel selv om den ikke er mye sprekere en 325 e30..men alikevel er karrosoriet og motoren det råeste bmw har produsert etter min mening ivertfall.

m3e36 er det ingen utvendige forkjeller i det hele sett på siden av en 320c feks...

e46 derimot har de jo feks de bredda hjulbuene som gjør den litt mer spesiel igjen..

Det er mest et spørsmål om smak og behag... E36 M3 er objektiv en betydelig bedre bil enn E30 M3... og den er den neste klassikeren ut fra BMW... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at drømmebiler som regel har svakheter og lite fornuftige. Dette stemmer med E30 M3. Den er ikke den mest tekniske og den sikreste i kollisjonstest, men den er en HERLIG kjøremaskin.

Ang. E36 M3 vs E30 M3 diskusjonen:

E30 kan man se på lang avstand er noe spesielt; den har breddinger, vinge, spesielle fangere og gjerne enten rød eller svart farge. En E36 må man nært innpå og helst være litt inni BMW for å "avsløre".

Det perfekte hadde vært E30 M3 med E36 M3 motor. Den liker jeg :D S50 er en suveren motor i E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at drømmebiler som regel har svakheter og lite fornuftige. Dette stemmer med E30 M3. Den er ikke den mest tekniske og den sikreste i kollisjonstest, men den er en HERLIG kjøremaskin.

Ang. E36 M3 vs E30 M3 diskusjonen:

E30 kan man se på lang avstand er noe spesielt; den har breddinger, vinge, spesielle fangere og gjerne enten rød eller svart farge. En E36 må man nært innpå og helst være litt inni BMW for å "avsløre".

Det perfekte hadde vært E30 M3 med E36 M3 motor. Den liker jeg :D S50 er en suveren motor i E30.

Helt enig med deg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri e36 m3 kommer bli samlebil. Lagd altfor mange av dem, selvom det sikkert er en god bil..

Mer tro på Z3 mcoupe da. Disse er det ikke lagd mange av :lol:

Mroadster er det lagd en hel del av og..

Sportevo koster vel dobbelt så mye som en vanlig m3 fordi det er et begrenset opplag av den. Ikke fordi den har ca 30 hk ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri e36 m3 kommer bli samlebil. Lagd altfor mange av dem, selvom det sikkert er en god bil..

Mer tro på Z3 mcoupe da. Disse er det ikke lagd mange av :lol:

Mroadster er det lagd en hel del av og..

Sportevo koster vel dobbelt så mye som en vanlig m3 fordi det er et begrenset opplag av den. Ikke fordi den har ca 30 hk ekstra..

Da E30 M3 var på høyden på slutten av 80-tallet var faktisk E30 325i en vesentlig mer populær modell. E30 M3 ble bl.a kraftig kritisert for å kun ha en firesylindret motor og kun være marginalt hurtigere enn E30 325i (poenget med perfekt vektfordeling var for nerder). BMW´s store modell på dette tidspunktet var E28 M535i og M5. Det er litt den samme historien i dag... E36 M3 er for alminnelig og produsert i for mange eksemplarer sier mange. Sludder... en original og godt vedlikeholdt E36 M3 (spesielt GT, Evo og 3,2) blir helt sikkert en klassiker om ikke alt for lang tid. Har man råd er imidlertid E34 M5 3,8 (gjerne Touring) den ultimative fremtidige klassikeren.... hvis man da ser bort fra de nevnte M3 modellene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 M3 kommer aldri til og bli en klassiker slik som E30M3. E36 er alt for vanlig i utsene.

E30M3 er faktsik skrudd sammen for hånd, alle andre M3er er produsert på samme sammlebånd som alle andre BMWer...

Eneste som er litt og samle på av E36 M3 er GTen, det er ganske spesiel og produsert 350 stk av..

Jeg er ikke enig i at E36M3er en mye bedre bil enn E30M3.

Det ble laget 17 970stk E30M3 tilsammen og 71 279stk E36 M3..

E36M3 er en verdagsbil, E30M3 har for lite komfort til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9: Virker som alle m-biler kommer stige i verdi. Åkai, hvilke stiger minst/mest da, tror du? Deler ikke helt ditt syn. Mener produksjonstall er viktigst.

Er ikke lagd så mange/mange overlevende z1, 02turbo, M1.. I henhold til dagens standard er de ikke råe, men sjeldne.

Er en grunn til at ferrari ikke lagde ubegrenset antall av toppmodellene f40 og f50. for å holde eksklusiviteten oppe :shock:

Har IKKE tro på M 34, 39 og 36 serien vanlig z3, men derimot Z8, Mcoupe

Godt vi ikke er like folkens. Den som lever får c!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke E36 M3 vil få samme klassiker-status som E30 M3. Sistnevnte ble faktisk produsert kun for å få den godkjent til å delta i løp, (les: DTM, WTCC), minst 5000 var kravet. Grunnen til at produksjonen fortsatte var at disse ble revet vekk før BMW fikk sukk for seg, og de bestemte seg for å fortsette produksjonen.

En E36 M3 er i mine øyne en luksus sedan/coupe med stor motor, produsert i et kjempe-antall, utviklet for å tilfredstille de som hadde stor lommebok. E36 M3 har ingen motorsport historie meg bekjent iallefall (mulig jeg tar feil?) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9: Virker som alle m-biler kommer stige i verdi. Åkai, hvilke stiger minst/mest da, tror du? Deler ikke helt ditt syn. Mener produksjonstall er viktigst.

Produksjonstall er selvfølgelig viktig i et rent innvesteringsperspektiv, men i et klassikerperspektiv er bilens tilstand nesten viktigere. Originale og godt vedlikeholdte modeller... toppmodellene... har nesten alltid et potensiale for å stige i verdi hvis mange nok kjenner til modellen. Audi har dog et par modeller som få kjenner til og som dermed er klart undervurderte klassikere (les: Audi 90 RS og RS2). Dette er imidlertid ikke et problem når det gjelder BMW M3 og derfor tror jeg bestemt at alle originale og godt vedlikeholdte M3 modeller har et potensiale for en pen verdistigning i årene fremover... 8)

E36 er forøvrig uten tvil både objektivt og teknisk en vesentlig bedre bil enn E30, men... det er selvfølgelig ikke det samme som å si at den har et bedre potensiale på en bane, bidrar til mer kjøreglede, har et bedre design, vekker mer følelser etc.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om enkelt personer er villige til og betale mye for et pent eksemplar av en E36M3 så betyr ikke det at E36 kommer til og bli husket på samme måte som E30M3 og E36 har heller ikke den samme historien som E30M3 har..

E36M3 er den dårligste M3en BMW har laget mener jeg og mange andre.. En flause rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...