Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Reef89 skrev:

Liter poeng i å dele + artikler egentlig.

Ene saken var fra i går, eldre dame som hadde parkert sin G30 over en fakkel utenfor en Meny butikk. Bilen tok fyr. Ikke spesielt smart av butikken å plassere en fakkel på en parkeringsplass for kunder. 

Andre saken var en e87 som hadde fått sleng på bilen og kjørt av e18 når h*n skulle skifte fil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
4 hours ago, Reef89 said:

 

Takk for at du holder tråden oppdatert. 

Leste om dette i morges, men uten bildene tippet jeg at det var en elbil til lading som hadde forårsaket det. 

Overraskende mange BMW diesel-modeller som tar fyr, både eldre og nye modeller. Hadde vært interessant å se statistikk fra forsikringsselskapene på hvilken modeller som brant oftest.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer når biler bare begynner å brenne når de står til lading? Jeg lader mine biler ca en gang i måneden, særlig nå i vinterhalvåret med mye bruk av Webasto og strøm for varme i ratt og seter. Er jo litt ekkelt å tenke på at garasje og alt kan brenne ned. Bruker Defa smart lader og føler meg trygg på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Hva er det som skjer når biler bare begynner å brenne når de står til lading? Jeg lader mine biler ca en gang i måneden, særlig nå i vinterhalvåret med mye bruk av Webasto og strøm for varme i ratt og seter. Er jo litt ekkelt å tenke på at garasje og alt kan brenne ned. Bruker Defa smart lader og føler meg trygg på den

Ved brann i bil ved lading er som oftest folk som lader på forliten kurs (over lengre tid), dårlig støpsel, dårlige ledninger, en har koblet selv uten å kunne, irr i/ på kontakter, fabrikkfeil på utstyr osv.
Var nylig på bilbrann (jobber som brannmann) riktig nok en E-klasse, men den sto med defa og der hadde begynt å brenne i kontakten i fangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar en tur innom Facebook-grupper for BMW og ser alt det drittet fra Ebay som folk kobler opp i bilene sine er det nesten rart at det ikke brenner oftere. Her om dagen så jeg en motstand for å lure motstandssjekken på CANBUS når man bruker LED-pærer. Denne var på 6 Ohm. Ergo en liten klump som dytter ut 35W ved 14.5V. Noen oppdaget at dette blir faktisk litt varmt, ett av forslagene som kom i kommentarfeltet var å rulle motstanden inn i en eksosbandasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...