Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Ungdommer? Gikk det bra med alle involverte?

Det vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å tro at det var en gjeng 50-åringer som suste rundt i en E91 for så å stikke av når de krasjet liksom.. Så en kan vel gå ut ifra at det var ungdommer ja 🤓

Kan vel se sånn ut når de er oppegående nok til å stikke av, for så å komme tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke droppe den krenket greia her inne, er nok av det i alle kommentarfelter og offentlige debatter. Er så lei av den stigmatiserende "Listhaug fan" retorikken til venstresiden.. Innvandrere er statistisk borti mye faenskap, men det er etniske nordmenn også. Case closed 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at slike ytringer, skaper mer splid, hat, fremmedfrykt og polarisering. Det er ikke snakk om å føle seg krenket, men at det er unødvendig å komme med antakelser om etnisitet. Det har ingen relevans til en trafikkulykke. Er det ikke bedre å betegne det som individer som har stukket av fra en ulykke uten å måtte snakke om rase hele tiden? 
 

Nok om det, åpenbart kan min kommentar oppleves krenkende når Listhaug kommentaren traff et punkt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway, dette er ett BMW forum og her snakker vi bil... Er ikke uenig i at å trekke inn rase er unødvendig, men det er like unødvendig å reagere på det. Er jo nettopp det nett-troll vil oppnå, å fyre opp krenkepolitiet. Og når du skiver slik du gjør så gir du rikelig med vann til mølla. Sånne ytringer er best å bare overse, man kommer aldri til å klare å bekjempe det. Eneste man oppnår er å ytterligere forsøple en debatt eller diskusjonstråd.

Med dette så setter iallfall jeg strek her!

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Fredrik 90 said:

Anyway, dette er ett BMW forum og her snakker vi bil... Er ikke uenig i at å trekke inn rase er unødvendig, men det er like unødvendig å reagere på det. Er jo nettopp det nett-troll vil oppnå, å fyre opp krenkepolitiet. Og når du skiver slik du gjør så gir du rikelig med vann til mølla. Sånne ytringer er best å bare overse, man kommer aldri til å klare å bekjempe det. Eneste man oppnår er å ytterligere forsøple en debatt eller diskusjonstråd.

Med dette så setter iallfall jeg strek her!

Ser poenget ditt, absolutt. Men jeg syntes det er viktig å fremme et standpunkt, og nettopp bekjempe slike ting. Ikke for å høres ekstrem ut men det er viktig å ha i bakhodet at vi står ovenfor store utfordringer med slike meninger som igjen kan eskalere til noe mye større (ref. 22 juli og Manshaus). Selv om det er et bilforum må vi kunne ha rom for å være uenige og sette et standpunkt for fremmedhat. 

Men enig, vi kan sette streken her. Setter uansett pris på at du er enig og et saklig svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daniel. skrev:

Det vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å tro at det var en gjeng 50-åringer som suste rundt i en E91 for så å stikke av når de krasjet liksom.. Så en kan vel gå ut ifra at det var ungdommer ja 🤓

Kan vel se sånn ut når de er oppegående nok til å stikke av, for så å komme tilbake igjen. 

Fra BT; "

Det var totalt fem ungdommer i bilen da ulykken inntraff. Det var kun én av de involverte som var på stedet da politiet ankom ulykkesstedet.

 

– De fire andre hadde stukket fra stedet, men etter en stund kom de tilbake til ulykkesstedet, sier Knappen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

E39 530D brant

Sikkert bak betalingsmur, men;

"Det var like før klokka 07.30 at XX skulle parkera bilen i garasjen sin, etter å ha komme heim frå nattevakt på jobben. Då såg ho plutseleg det gnistra ut frå panseret.

– Eg skulle heim og sova. Heldigvis klarte eg å ryggja bilen ut, og ringde brannvesenet med ein gong, fortel XX til Sunnhordland."

imengine.public.prod.agp.infomaker.io?uu

Endret av Weltzin
trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

På 26.8.2021 den 9.17, S. Gunstad skrev:

Fy søren så tragisk.... Det der er det verste jeg har sett tror jeg, går ikke an å se at det har vært en bil en gang. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/dodsulykken-i-hallingdal-tre-brodre-pa-17-18-og-20-omkom/s/12-95-3424171257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Fy søren så tragisk.... Det der er det verste jeg har sett tror jeg, går ikke an å se at det har vært en bil en gang. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/dodsulykken-i-hallingdal-tre-brodre-pa-17-18-og-20-omkom/s/12-95-3424171257

Kanskje ikke riktig å spekulere i ting og tang nå, men etter å ha sett det bildet der blir jeg overrasket om det ikke er tale om at ekstrem fart er involvert. Har heller aldri sett noe så smadret. Tragisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fifth Gear gjorde jo ett forsøk hvor de kjørte en bil (Ford Focus) inn i en betongblokk i 160 km/t....den ble seende ut som denne bilen her. Ut ifra enkelte deler jeg kan identifisere på bildet, særlig støtfanger bjelken så tror jeg det kan dreie seg om en E39. Det skal uante krefter til for å få en stor og solid bil som en E39 til å se slik ut som dette. Men med fart og i møte med en lastebil så blir det rått parti. 

Slik ulykker som dette er så meningsløse og tragiske, og for min del så har dette en avskrekkende virkning. Kjør pent folkens!

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...