Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

har kikket litt på di festene,men siden d er en 745 motor som skal i når alt er ferdigbygd så har jeg planer om å bikke motorn litt mot førersiden så jeg slipper å kutte vekk en stiver på dempertårnet på p.siden.

har sett på flere nettsider der dem bygger e30 med 745 motor og originalt grenrør at di kapper bort denne stiveren og d vill ikke jeg gjøre. kan ikke være bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er en delebil til innkjøpt. var ikke i planene men for 2000 så ble d billigere enn å kjøpe bare deler. spørs bare om jeg blir kvitt den p.g.a bilhuggsaken...

DSC00014.jpg

bilen er en 83-323i uten motor/gir/interiør som er veldig rusten, fikk høre di avsluttet eu før di var færdi...

jeg skal ha understell+forskjellig krimskrams

fulgte med noen sideskjørt jeg ikke kan huske jeg har sett før.

DSC00016.jpg

noen som har info?

vet ikke om di kommer på bilen da jeg er sugen på m-tech 2,men motor og understell først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg fått bunnpanne ifra e34 og har vært ut og inn med motor et par ganger for å få motorn lengst mulig bak. har faktisk (massert) torpedoveggen med slegge for å få motorn så langt bak at d blir plass til vifte mellom motor og radiator og d mener jeg skal gå nå..

måtte skjære vekk denne utveksten på blokka for den tok i torpedon.

S3010002.jpg

S3010004.jpg

ser ut til å bli nok klaring :)

S3010007.jpg

så var d å bygge motorfester... jeg og larsinnj (her på forumet) har laget platbiter og borret hull så di passer motor. så var d bare å punkte d sammen..

hadde planer om å bikke på motor men d er ikke nødvendig før m102-motorn skal i :D

S3010009.jpg

skal helsveises nå + kappe av litt unødig stål +lakke dem sort

ganske fornøyd med resultatet :D

GØY Å BYGGE BIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var d andre motorfestet færdipunktet

motorfeste1.jpg

har også punktet sammen eksosen. har brukt deler av 732i eksosen+ et effektanlegg ifra en 325i

S3010010.jpg

S3010013.jpg

S3010011.jpg

grunnen til at alt bare punktes er at jeg har et biltema no-gas migapparat og d er no skkikkelig dritt... håper å få helsveisa alt hos en kompis i helga.

da er d vell mellomaksel og giroverføringer som står igjen.

her er akslingene jeg har...

S3010015.jpg

har mest lyst til å bruke 7,er akslinga men holder sikkert lenge med 2.5,aksling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må ikke du kappe de akslingene for å få de til å passe?

Hvordan gjør du dette, med tanke på balansering?

Og ikke for å være slem, men fordi det er litt synd:

Du ødelegger 2-3 klassikere for å bygge èn E30? får ikke dårlig samvittighet? :?

Spesielt 745`en som faktisk ikke ruller rundt på veiene lengre, det er sjeldent man ser en slik en.

Hvis bilene du har som donorer bare er vrak som ikke lønner seg å få på veien igjen, så skal jeg ikke klage.

Men istedenfor å kjøpe hele biler å ødelegge, så kan man jo kjøpe løse motorer bare.. For å spare flere biler rundtom, finnes jo masse løsmotorer.

Men nok syt.

745 motor skal med orginal turbo være god for 450hk med tilleggsprut, filter, høyere bensintrykk, og 2*2,5" eksos, så de er det potensiale i!

Har i 745`en min nå, 1,2 bar ladetrykk.

Flytter seg ganske bra kan man si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok kappe litt ja,men bare forreste delen på mellomakselen og den blir så kort at jeg håper d går bra. skal sveise den i dreibenk med "klokke" så den blir helt rett.

angående bilene jeg har brukt på prosjektet mitt er d:

en stk 86-mod 732 som har stått ute med knuste ruter i over 2 år grunnet tyveri så den var ikke noe å samle på

en opprustet svenskregistrert 89-325i touring

en 83-323i også opprustet og ribbet for d meste når jeg kjøpte den.¨

745,en jeg har stående har jeg ikke skrudd ut en eneste skrue av.

den er frontkollidert og rammeskeiv, har fått 2 verksteder til å anslå pris for strekking i jigg og begge verkstedene havner på rundt 10.000kr bare for retting+ at d er skyldig 2 årsavgifter på bilen. så vet ikke hva som vill skje med den,men motorn havner nok i e30,en tilslutt er jeg redd.

synd men sant.

selv om dette er kommende klassikere hadde ikke jeg ville kjøpt en som har vært i jigg.. så å legge en masse penger i no sånt svarer seg ikke mener nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

da er tiden inne for å bytte ut trommelbremsene med skivebremser ifra 325i. mens jeg er nede med opphenge skifter jeg foringer til powerflex med d samme

S3010026.jpg

S3010028.jpg

S3010030.jpg

S3010032.jpg

S3010031.jpg

skulle gjærne ha sandblåst og malt traversen men bilen skal brukes ikke utstilles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor og gir står klart til å puttes i bilen men har vært på eu og var noen feil jeg nå må utbedre samt må på biltilsynet og få godkjent senkesettet som ikke er montert enna...

ting tar tid. skulle ikke vært nødvendig og jobbe for å tjene penger... da hadde nok bilen vært færdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...