Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

takker dralle. har fått tak på en 3.5 blokk som jeg tenker å overhale i vinter.

har dessuten gode nyheter. plokka istykker 3.2,n idag. en stykk knekkt vippearm :D

den biten som knakk av har kilt seg mellom ventilfjær og toppen og holdt ventilen åpen hele tiden.. derfor stempelet butta i ventilen

så kjeden har ikke hoppet over, var vell bare litt vell mye turtall sikkert...

DSC00137.jpg

DSC00138.jpg

DSC00139.jpg

så da skall jeg bare setti i en brukt vippearm og kjøre med d i sommer.

i vinter blir d nyoverhaldt blokk ifra 535i. + overhale og plane 3.2 toppen

kansje skaffe et grenrør i tillegg.

er d noe å hente på kvasskam i en 3.5? noen som har eller har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
He hei smølaværinger! har noen kjente der,men dessverre har d gått noe i audi... legger tvilen tilgode da jeg har sett mange fete bmw,er på smøla...(har mønstret av der noen ganger..)
har nok vært til deg en gang jeg da jeg var med bjørn inge å henta en gammelt vrak av en commodore!:) Feit 190 du hadde den gangen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He hei smølaværinger! har noen kjente der,men dessverre har d gått noe i audi... legger tvilen tilgode da jeg har sett mange fete bmw,er på smøla...(har mønstret av der noen ganger..)
har nok vært til deg en gang jeg da jeg var med bjørn inge å henta en gammelt vrak av en commodore!:) Feit 190 du hadde den gangen!

husker dere var innom ja. 190 2.3 16v med evo 3 styling er ganske fett,men er vell som å banne i kirka her inne :lol: solgte den på møre en plass.. har bare hatt bmw etter d å savner ikke merce får å si d sånn, hadde bare trøbbel med den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla tøft prosjekt! jobber godt! dumt at skjermen og panseret ble skadet.. så jo ganske pen ut før.. men det fikser vel du=) når tror du at du er færdig me motor/lakk?

takker!! er og blir stille en stund nå da sydentur står på plan og rett på jobb etterpå...

skaden blir fikset i vinter da jeg vill bruke den mest mulig før vintern :)

angående motor så er mye usikkert.. har veldig lyst på turbo :D

lover d blir mye bilder når jeg begynner på igjen.

straight_six : mulig d er diff ifra 323i ja, di hadde vell d store huset? må si jeg er meget fornøyd me sperra mi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dårlig med skinnstoler ja...

Da er e30m3 baknav og hjullager innkjøpt fordi jeg ønsker å ha 5 bolts+ større bremser. har en bakstilling liggende ifra en e23 7-serie og bremsene tar jeg derifra. skivene passer bolt-on, men kalliptrene krever braketter... ser ikke ut til å bli no stort problem.

regner med dette blir litt billigere enn å handle m3 bremser.

DSC00169.jpg

skal ta masse bilder mens jeg bygger.

PS lover å invistere i nytt kamera :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har vinterrestureringen begynt.

m30,en er fullstendig gåen...

hull i stempel...

DSC00192.jpg

ventilhodet

DSC00193.jpg

toppen

DSC00195.jpg

toppen2

DSC00196.jpg

har nå skrudd mye av fronten for opplakkering av 2 nye skjermer + steinbrett infinityleppa dtm-speil panser

slik står bilen nå.

DSC00197.jpg

videre planer for vintern er turbomotor. e36 inredning. 5bolts understell og e36 m3 felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch..

Du har vel bare ny blokk - hva gjør du med toppen?

Lurer forresten litt på de motorfestene dere laget, har du ingen demping i de? Kun stålplater?

Syns forøvrig at de ser veldig svake ut med mindre du har sveiset de tre platene sammen. Å ha de frittstående gir utrolig liten vridningsstivhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfestene står på gummiputer fra 325. motorfestet på eksossiden ble byggd i tynnere stål enn d på andre siden og ser nesten ut som d har vridd seg bittelitt... må uansett bygge ett nytt ett pga turbogrenrør fra 745i skal benyttes.

toppen er ubrukbar tror d vill koste mye å fikse den...

blir nok en 745i motor som nå blir bygget inn i vinter.

er også veldig trangt mellom vifte og radiator. viften har vært borti radiatoren... sikkert ved kraftig nedbremsing.. så tror d blir byttet ut med elektrisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...