Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!


Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

":3e9kszsq]Et spørsmål til deg Arild G:

Hvordan skal jeg forklare dette... hmm...

Hvilket verktøy bruker du for å klippe rundt bilene?

..og så det viktigste, hvordan får du redigert utklippet, om du skjønner?

Si jeg bruker magnetic lasso, og den fester seg til feil "linje", hvordan får jeg da fikset opp dette når hele bilen er markert?

edit:

regner med du bruker en del stylingprodukter fra bilder du har, men hvordan resizer du disse så det passer perfekt?

Finnes det noen måte å resize kun en layer eller et markert område?

for å klippe/markere rundt ting så bruker jeg som regel polygonal lasso tool. og selvsagt den firkant og runding marquee tool greia der det passer seg.

når en skal markere rundt en bil f.eks så er det bare å zoome inn ganske kraftig og bruke god tid med polygonal lasso.

når du er ferdig med å markere rundt, så høyreklikker du og velger free transform. da kan du redigere det som er markert. visst du skal redigere selve markeringen så ruker du transform selection istedet.

rundt bare en felg så er det den runding (elliptical marquee tool) som gjelder. dra en runding i nogenlunde rett størrelse, og høyreklikk og velg transform selection. så er det bare å vrenge å vri til sirkelen passer perfekt over felgen.

når du da evt tar felgen og copy og paste over på et annet bilde, så må du passe på å ha valgt et lasso eller marquee tool og så høyreklikke og velge free transform. da kan du vrenge å vri og tilpasse slik at den passer perfekt.

har også brukt pen tool litt, men er mest komfortabel med lasso tool.

men den magnetic lasso tool og kun lasso tool er ikke brukandes til noe, så jeg bruker polygonal lasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild G : Heeeelt sinnsykt!! Konstaterer at jeg er nybegynner nå som jeg ser på dine choper ja!! :D

hehe :D ser på meg selv som nybegynner jeg og når jeg ser hva enkelte andre presterer.

mange av disse moddene mine er litt halvferdige også. har liksom gått litt lei midt i modden og ikke fullført ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":xtkjaa2y]Et spørsmål til deg Arild G:

Hvordan skal jeg forklare dette... hmm...

Hvilket verktøy bruker du for å klippe rundt bilene?

..og så det viktigste, hvordan får du redigert utklippet, om du skjønner?

Si jeg bruker magnetic lasso, og den fester seg til feil "linje", hvordan får jeg da fikset opp dette når hele bilen er markert?

edit:

regner med du bruker en del stylingprodukter fra bilder du har, men hvordan resizer du disse så det passer perfekt?

Finnes det noen måte å resize kun en layer eller et markert område?

for å klippe/markere rundt ting så bruker jeg som regel polygonal lasso tool. og selvsagt den firkant og runding marquee tool greia der det passer seg.

når en skal markere rundt en bil f.eks så er det bare å zoome inn ganske kraftig og bruke god tid med polygonal lasso.

når du er ferdig med å markere rundt, så høyreklikker du og velger free transform. da kan du redigere det som er markert. visst du skal redigere selve markeringen så ruker du transform selection istedet.

rundt bare en felg så er det den runding (elliptical marquee tool) som gjelder. dra en runding i nogenlunde rett størrelse, og høyreklikk og velg transform selection. så er det bare å vrenge å vri til sirkelen passer perfekt over felgen.

når du da evt tar felgen og copy og paste over på et annet bilde, så må du passe på å ha valgt et lasso eller marquee tool og så høyreklikke og velge free transform. da kan du vrenge å vri og tilpasse slik at den passer perfekt.

har også brukt pen tool litt, men er mest komfortabel med lasso tool.

men den magnetic lasso tool og kun lasso tool er ikke brukandes til noe, så jeg bruker polygonal lasso.

Takker så mye!

Skal teste ut dette!

Når en vet hvilke verktøy man skal bruke er det litt lettere å søke opp tutorials på nettet også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende!

Er det vanlig Photoshop dere bruker?

Kjøpte et program i fjor en gang som heter "Photoshop 4.0" eller noe i den duren, - er det det programmet som dere bruker her?

(Har på en måte ikke satt meg så inn i det siden maskinen og jeg ikke alltid er på bølgelengde når det gjelder slike ting...)

comp03.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

photoshop 4.0 burde fungere bra det, men det er vel "noen" versjoner siden.

photoshop CS2 er vel nyeste?

Mener det er CS jeg har, og den har noen fine finesser i forhold til de eldre versjonene.

Healing brush er et genialt verktøy eg bruker mye!

(CS ser jeg er samme som 8.0.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...