Gå til innhold

EBC Bremseskiver og klosser.


E36-M-Tech cab
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo viktig det du sier om å spise skiver. Var innom mr.Lie, han skal ta service på bilen så han monterer redstuff, han sa de var bra. Yellowstuff lages ikke for 330 desverre :cry:

Han bruker kun 5.1 bremsevæske forresten, utrolig seriøs den mannen!

Dessuten anbefalte han oljeskift hver 10 000 på nye motorer også, selv om de har oljeskiftintervall på 25000-30000km. Han sa oljen kom nesten ut i klumper på det lange intervallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Redstuff skal ha slisser for å fungere optimalt. Det kan også hende at innkjøringen din har på en eller annen uheldig måte ikke blitt ordentlig. Hullborra skiver er mest for show. Klart dem kjøler og bidrar til litt bedre effekt, men det er slisser som gjelder. Hullborra skiver sprekker også mye lettere enn en slissa skive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Redstuff skal ha slisser for å fungere optimalt. Det kan også hende at innkjøringen din har på en eller annen uheldig måte ikke blitt ordentlig. Hullborra skiver er mest for show. Klart dem kjøler og bidrar til litt bedre effekt, men det er slisser som gjelder. Hullborra skiver sprekker også mye lettere enn en slissa skive.

Dette med sprekkdannelser har jeg ingen tro på, det handler om hvordan skiva er legert.

En normal måte å stanse sprekkdannelse på er jo å borre i enden av en sprekk.

Hullene er jo borret slik at de danner en slisse, jeg er enig i at slissa skiver er bedre, men dsverre leverte ikke Zimmermann slissa skiver til min bil.

BTW jeg er enig i at keramiske skiver bør være slissa og borra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, man stoppborrer for å stoppe en sprekk. Men etter stoppborringen legger man gjerne på en lask for å forsterke opp området.

Ved å fjerne materiale/borre vil spenningskonsentrasjoner rundt hullene være mye større enn ellers i materialet. F.eks ruter på fly har ekstra forsterka områder rundt rutene fordi her er det store spenninger.

For all del, jeg sier ikke at skivene dine er dårlige. Jeg har ikke prøvd dem. Kan godt hende at dine ikke sprekker, jeg sier bare det som er generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, man stoppborrer for å stoppe en sprekk. Men etter stoppborringen legger man gjerne på en lask for å forsterke opp området.

Ved å fjerne materiale/borre vil spenningskonsentrasjoner rundt hullene være mye større enn ellers i materialet. F.eks ruter på fly har ekstra forsterka områder rundt rutene fordi her er det store spenninger.

For all del, jeg sier ikke at skivene dine er dårlige. Jeg har ikke prøvd dem. Kan godt hende at dine ikke sprekker, jeg sier bare det som er generelt.

Legger meg flat for det med spenning, men poenget mitt var mer det at jeg har kjørt ca 20 000km med de skivene å og klossene er halvslitte, men ingen tegn til sprekker enda og ingen kast heller det siste er jo ikke så dårlig da.

Men det som fremdeles forundrer meg er om noen har noen forslag til å forbedre bremseeffekten. Jeg syns rett og slett at bremsene på min bil er alt for dårlige.

Selv ikke om jeg forvarmer dem så biter de skikkelig rått.

På Merca har jeg billigste sort Brembo, og mintex klosser og den har et MYE kraftigere bitt enn BMW'en og den er jo både eldre og tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...