Gå til innhold

Krise! Bilen må kanskje selges....


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og samboern har et hus der vi leier ut 2. etasje.

Dette medfører jo gode penger i kassa, men nå skal han flytte ut i april, og vi har da tenkt å bruke hele huset selv. Får da vaskerom, hobbyrom, tvstue og mer bodplass, i tillegg til at vi slipper å ha "fremmede" i huset.

Så kommer da selvfølgelig problemet. Uten leieinntektene ser det ut til at muligens bilen må gå... Det vil i såfall bli et forferdelig nederlag, dyp sorg og en personlig krise for meg... Nå som jeg endelig har fått meg 19" og alt mulig.

Om bilen selges regner jeg med å ha opp mot 50.000 (men egentlig så lite som mulig) jeg kan bruke på ny bil. Er da ikke interessert i å ta opp noe nytt lån, og da gjerne en bil jeg ikke trenger full kasko på, for å minimere utgiftene til bil.

Om ALT klaffer kan det gå bra. Jeg har begynt i ny jobb, og har blitt forespeilet lønnsøkning etter prøveperioden (juni), så bare denne er stor nok skal jeg klare meg, men spørsmålet er jo om ikke det bare er å utsette problemene å vente til juni og se hvordan det går da.

Huset må nok få prioriteringen her.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Hadde en slik periode i fjor jeg, da studenttilværelsen holdt på å sørge for bilsalg, men med knallharde prioriteringer og en periode med lite byturer og andre utskeielser gikk det på et vis. Planlegging er nøkkelen til å greie å drifte(på to måter:)) bilen min som student. Dette greier du, bare ha troen :sly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så skulle gå galt, så kan du trøste deg med at du har mye bra å velge mellom, selv om du må velge noe eldre. :)

Det er mye moro til under 50 lapper, og så er det bedre for samvittigheten under banekjøring. ;)

Men at det uansett er en nedtur må du nok belage deg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med banken om du kan få avdrags frihet på bil lånet frem til prøveperiode på den nye jobben er over. ;) De vil nok beholde deg som kunde så litt fleksible er dem nok. Skulle du fortsatt ikke ha råd kan du alltids selge bilen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke kjekt med slike valg. Hadde jeg kommet i samme situasjon, ville jeg ikke forhastet meg og solgt bilen med en gang. Tenk nøye igjennom alle muligheter, og som nevnt, snakk med banken og forklar situasjonen. Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. tenkte jeg skulle regne litt på det.

Ut fra et kjapt overslag skulle det være plenti penger igjen hver måned, men overføringen til kortkontoen min sier meg at det går mye penger ut på diverse ting... En del av det er nok mat, + diverse ting jeg "måtte" ha...)

Problemet mitt er at jeg er alt for glad i "ting", duppedingser, osv.

I forbindelse med bytte av jobb, så mener jeg opplegget var at jeg får feriepengene nå 15. feb. så kan eventuelt ta derfra og heller korte ned på ferien til sommern.

Nå er det jo bare en måned fra april til juni (altså 30. april til 1.juni) så jeg får se. Er bare så utrolig kjipt å gå og tenke på at jeg kanskje må selge den.

Har sett litt på billigere biler allerede, og det er jo noen pene å komme over.

Bl.a. har jeg sett et par fine e34, et par e36 sedan og også et par e30.

Banken skal ringes en av de nærmeste dagene uansett for å få prutet ned renta litt. Har fått et tilbud fra en annen bank som er bedre, så de fikser sikkert det lett.

Før sommern har jeg sikkert vunnet i lotto uansett så da går det sikkert greit! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier dere leier ut deler av boligen deres. Har dere kjøpt for en stund siden har dere mest sannsynlig hatt en prisstigning. I så fall kan du snakke med en megler som gir deg en ny verdivurdering av boligen, du levere denne til banke og vips får du mer lån av banken.

Hvis fruen er med på dette da. Lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og renten stiger :D

og som om ikke det var nok er veiavgiften like om hjørnet.

Så var det forsikring, mobilregninger,huslån, strømmen, bensinen, dieselen, eu kontroller med påfølgende dyre reperasjoner, byturer, taxiturer, betaling av ferien, betaling av den andre ferien, bursdag til fruen, alt drittet man kjøper på qxl og netthandelen osv osv.

Så det er da ikke synd i deg vel? :lol:

for min del, går leiligheten før eventuelle biler(bilene blir bare byttet til det bedre).

lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier dere leier ut deler av boligen deres. Har dere kjøpt for en stund siden har dere mest sannsynlig hatt en prisstigning. I så fall kan du snakke med en megler som gir deg en ny verdivurdering av boligen, du levere denne til banke og vips får du mer lån av banken.

Hvis fruen er med på dette da. Lykke

Jepp.

Boligprisene har visstnok øket med 30-50% de siste 3 årene her i Fredrikstad, så en tur til megler for ny verditakst er også planlagt.

Dette blir da etter vi har fikset opp noen småting rundt om.

Jeg har nok en god mulighet til å sette bilen på huslånet, og da løser jo egentlig ting seg. Hadde egentlig glemt det der!

eriklepe:

Regninger ja....

bare januar på bilen:

-eu kontroll + insp2 + bytte av bremser = 14.000

-fiksing av div mangler etter eu kontroll: 5000,-

-felger 6000,-

Heldigvis gratis telefon og internett gjennom jobben.

+ at jeg har en kos mastercardregning fra før jul...

På den annen side fikk jeg dobbel lønn i januar, og jeg får 1,5 lønninger i februar, så jeg får dekka inn felger, eu, insp2++ på det.

Også er det duppetittfetisjen min da.

Det som følger med å få den ekstra tvstua er planer om projektor og lerret, og dermed nye fronthøytalere i stua der alt står nå.

Håpløst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen din gått? Hvis den har gått over 100`km, så hadde jeg tatt servicen på ett annet sted enn BMW. Sparer nok en del på det.. Eller har du noen kamerater som kan bytte bremsene for deg? Det er enkelt og raskt å gjøre.. :) Det må jo være muligheter til å spare mange tusen på de ca 19 tusen du må ut med på EU/service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 100.000km kontrollen nå.

Desverre er allerede servicen gjort, men jeg kommer neppe til å gjøre noen flere "reperasjoner" der, da prisen må være helt vill i forhold til det jeg kunne klart å fått til selv om jeg hadde kjøpt inn delene selv og byttet bremser selv, eller satt det bort et annet sted.

Selve fiksinga for å få den eugodkjent skal jeg høre med flere steder om, men tilbudet fra Trondrud var 5000,- som inneholder:

Nye bremserør bak (rust)

justering av håndbrekk (Tar mer enn 50% mer på det ene hjulet)

og noe med hjuloppheng. Stag eller noe. Husker ikke i farta.

+ jobben da, og der er de dobbel pris av det andre verkstedet jeg har brukt til noen småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ser du bor i fredrikstad bare lurte på hvorfor ikke du tok servicen din i sverige?

er ikke det betraktlig mye billigere?

vet det er mange som drar dit for og ta service på bilene eller er det ikke så mye og spare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste må vel ta seg fri fra jobben for å ta en service i Sverige. I tillegg kommer reisen + at svenskekursen dessverre har blitt vesentlig bedre enn den var i fjor.. Klart billige drikkevarer kan man jo passe på å kjøpe mens man er der borte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...