Gå til innhold

Krise! Bilen må kanskje selges....


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes nok av folk som kan ta service'ene billig i Norge. Merkeforhandlerne er veldig flinke til å ta veldig godt betalt for statusen sin...

Det finnes veldig mange kompetente folk på østlandet som kan ta service på BMW, som ikke bare bytter deler, men faktisk ser om de kan repareres først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for mye tiltak å dra til sverige, men kunne sikkert spart litt der.

Den største innsparingen kunne jeg nok gjort ved å kjøpt inn delene selv, og ringt litt rundt til folk jeg kjenner som kanskje kunne hjulpet meg med å bytte diverse ting selv.

Men det er lett å være etterpåklok. Nå har jeg lært, for å si det sånn.

Men jeg regner med dere skjønner jeg er litt skeptisk til å begynne å bytte bremseskiver og klosser, med verktøy fra biltema og clas ohlson, når det eneste jeg egentlig kan fra før når det gjelder "mekking" er å peile olje og fylle bensin :)

Egentlig er det helt håpløst, for det hadde vært veldig interessant å kunnet mer om bil, men vet ikke da om en e46 er det jeg burde begynt på...

En prosjektbil hadde vært morsomt, om man hadde hatt tilgang til en garasje/verksted og verktøy + noen andre å fikle litt sammen med, så man har noen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 er ikke noe mer avansert å skru på enn E36/E30 etc.

Det kan være kjekt å ha tilgang til diagnoseutstyr, men det er ikke noe must. Bremsene på E46 er veldig greie å skru på. Eneste spesialverktøy er 7mm unbrako.

For alle som vil spare noen kroner på E46, kan jeg anbefale Bentley's reperasjonmanual til E46. Den finnes på www.amazon.com og www.bokkilden.no

Drit i haynes-manualen, den blir bare en brosjyre i forhold!

E46 er forresten et flott utgangspunkt for en prosjektbil, bare spør meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...