Gå til innhold

Bremseskift på E34, tips?


Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

Pass iallefall på å gjøre alt du kan for å unngå å knekke lufteskruen/blødeplugg/blødebolt til bremsecalipperen. Måtte kjøpe nye calippere bak på min.. :evil::oops: Dei kan sitte ganske fast etter mangen års bruk med rust og salt. gjelder og festebolten til bremseskiven visst du skal skifte dei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk å behandle slangerør og koblinger forsiktig..er ikke dummt å hive på noe smørning på kalipperne, står noen sylindre der som har godt av litt fett av og til.. Lufte bremsene om du hekter av slanger..ellers er det ganske rett fremm arbeid, tar bare litt tid :) fordel med en bukk , iforhold til jekk .. får litt mer komfortabel arbeidshøyde da 8)

må også nevne abs sensoren.. :idea: kan være en idee å spraye på litt rustløser e.l for å ikke knekke den.. fikk litt problemer da den satt så fast at den måtte knusesfor å fåes av.. :) koster jo ikke allverdens med ny da, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Nå er jobben gjort.. Fullstendig unødvendig.

Når hjulene var av, kikket jeg på bremseklossene og fant disse i fin stand. Men verkstedplassen var allerede betalt for, så jeg skiftet likevel :)

Klossene bak ser fine ut de og, og jeg vet ikke om jeg gidder å skifte dem bare for moro skyld. Hva kan vøre galt? Indikatoren for belegg lyser fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet sensor, men fortsatt lys. Mulig det er bremsene bak det er noe galt med. Men beleggene ser helt fine ut..

Det som er litt snodig, er at jeg hørte en skrapelyd da jeg bremset under rygging. Kanskje jeg bør inspisere litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...