Gå til innhold

Skifte farge på lys i dashbord/instrumentpanel i E34


olead
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å skifte til blått lys, og gjøre diverse i dashbordet i min E34, da jeg synes det originale blir litt kjedelig.

Noen som har skrevet om dette før, eller har nettsider hvor jeg kan finne info om dette? Går ut i fra at det er bare å skifte pærene, men usikker på hvordan man gjør dette i henhold til demontering.

Kanskje noen også har tips eller linker til sider hvor de viser hvordan man bytter innsiden av speedeometer, turteller og evt tips til hva som kan gjøres for at det kan bli kult? Kanskje lage nytt av papp og skrive på med tusj som lyser i mørke?

Kom med innspill :)

Hvis jeg finner ut at det ikke blir for mye arbeid, og ikke har altfor store kostnader kan jeg finne på å lage en tutorial her på sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne siden står diverse DIY'er til e34 og andre bmwer.

http://www.autopower.se/mekartips/default.asp

Les litt igjennom så finner du ut hvordan du tar ut instrumentet på e34. Hvis ikke så er metoden for e30 nesten den samme så du kan også bruke den.

Er i teorien bare å bytte pærer i instrumentet til valgfri farge.

Mener at http://www.dioder.no/ har diverse i sin nettbutikk.

Men hvis du vil gå steget vidre er det mulig å få tak i plasmaskiver til e34.

Koster litt over 1000 lappen.

Vet om en her inne som har gjort liknende operasjon med plasmaskiver. Ta et søk i søkemotoren så skal du se du finner tråden ;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trur jeg blir vanskelig for skal du ha i instrumenter må du nesten ha blått i resten skal det bli fint og det er litt umulig etter min mening. Eller alt er jo mulig men krever mye kunnskap,tid og cash :lol:

Nå har ikke jeg tatt fra hverandre et dashbord i e34 selv enda, men har sett på en kjenning av meg gjøre det. Det tar ikke så innmari mye tid hvis du er tålodig og har det riktige værktøyet.

Antall pærer som da skal byttes blir de X-antall i instrumentet pluss alt som er i midtkonsollen og div knapper på dashbordet. Kommer ann på hvor mye utstyr man har i bilen. Har man manuell takluke, seter og vinduer så går antallet raskt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...