Gå til innhold

Hva skal jeg gå for?


Ron Jeremy
 Share

Hvilken bil bør jeg gå for?  

103 stemmer

  1. 1. Hvilken bil bør jeg gå for?

    • X5
      57
    • X3
      4
    • 5 serie touring
      42


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha statussymbol gå for X5.Har bare prøvd denne med 3,0 bensin motoren,men det er noe av det deiligste jeg har kjørt.Kjempe bil på alle måter men bagasjerommet er jo en vits på en så stor bil.Tror aldrig jeg har fått så mye oppmerksomhet med en bil før.Kjørte for og kjøpe kebab der satt det noen i e30 325 cab,slasken meg hopper ut av en svart X5 med 19 tommere trodde øynene skulle trille ut av hodet på de :lol: Dette er en bil jeg forelsket meg helt i.Om en 10-20 år har jeg kanskje råd til en jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia med X3 er at du sitter høyt og godt å kjører,samtidig som den har kjøreegenskapene til en personbil.

Akkurat den uttalelsen er vel en sannhet med relativt store modifikasjoner. Selv BMW går ikke så langt at de sier at X3 og X5 har kjøreegenskaper som en alminnelig BMW, men nøyer seg med å si at X3 og X5 har satt en ny standard for kjøreegenskaper for SUV´er... :wink:

Jeg hadde forøvrig kjøpt en E61... gjerne med xDrive... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøre mye landevei vil jeg ikke anbefalle X5 fremfor vanlig femmer. Veldig mye "humpetittentei", samt at den føles nesten like tung som den er på svingete vei.

Jeg eide selv en 02 modell med v8 i høst.

Etter en tur Oslo- Stockholm med to stopp var jeg småsvimmel og litt sjøsjuk.

De bak ble fort bilsyke der og, blandt annet min søster som måtte hoppe ut for og ikke spy i bilen etter en tur på 10-12 km :-)

Men ellers KNALLTØFF bil!

forbruk på 2 liter mila slipper du og med dieselmotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personelig ville jeg hatt en E61, gjærne med xDrive, men jeg har ytters skjeldent bruk for det :wink: .

X5 er jo også ett alt. Men jeg er enig med R. Andersen, skjønner ikke vitsen med en sånn bil (du skjønner kansje at jeg er skjeldent på hytte/ fjellet, he he). X3 er ingen BMW jeg kunne hatt eller liker :roll: .

Men MÅ din neste BMW være en diesel? Det er jo veldig uvisst på hva fremtiden vil bringe ved f.eks årsavgift :? .

Hyggelig at det går mot familie forøkelse forresten :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra svar her, glimrende greier.

Hyggelig at det går mot familie forøkelse forresten

TakkSteffan C uventet, men veldig hyggelig ja.

8)

Jeg har bokket en E61 520Da fra Fredag til Lørdag, og prøver evt E53 (igjen) og E83 på Lørdag.

Sist på lista ligger E83, syns den ser ut som en Volvo innvendig ..(dashbord)

:roll:

X-drive hadde vært hyggelig det, men vet ikke hvor mye man trenger det, svigerne har hytte, som vi bruker ofte, så er litt det jeg tenker på, men klart, en sperre hadde vært en god start det også.

Hmm, var den sliten den X5 du hadde eller Nensin ?

Sjøsyk av å kjøre den, høres ikke bra ut.

Kjøpe kebab kvalaracing - hehe..

Overraskene mange som liker X5 her, er det pga status eller "volum" eller?

Mitt kjøremønster er vel mest bykjøring, litt motorvei, litt hyttevei, i den rekkefølgen.

Så X-drive blir vel kanskje litt overkill i denne sammenhengen?

:wink:

Fortsett å komme med betraktninger, så legger jeg ut erfaringer mht de påfølgende test kjøringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ingen måte sliten

Men var stiv og humpete på en gang kan man si Overgangen komfortmessig var veldig stor i forholdt til E60 530.

Jeg har nå hatt litt for mange biler på kort tid, og kommet til at E39 og E60 passer best til mitt bruk, noe som ser ut til og ligne ditt.

Veldig riktig utstyrt X det der, men at den var stiv og humpete hadde kanskje litt ifb med sportsunderstellet?

Har hørt at mht komfort på X3/5 så er ikke dette å anbefale.

X5 er slik jeg ser det mer en komfortbil, enn sportslig...?

Hva brukte 4.4 X'en din på mila da, bare for å være litt nysgjerrig...

:wink:

Tror den eneste rette X5'en er med diesel, facelift, og kanskje uten sportsunderstell?

Vil ikke bli sjøsyk...

Du kan ha rett i det, var veldig fornøyd med E39'en, bortsett fra at den kostet meg 50k på et år i rep og service...

:roll:

Så E39 går jeg neppe tilbake til, syns også E39 530Da er kunstig høyt priset, de koster jo nær 350.000.- for en som er "litt riktig".

:roll:

må jo det når du kjører BMW Sikkert ikke de vanlige jakt marker for X5 eiere Mange Liker vel X5 for det er en fantastisk flott bil.

Enig, kebab er konge - hehe.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang å prøver en E61, 520d, med manuell kasse...? :roll:

For en skuffelse!!!

Kjører mye dårligre enn min E90, mer støy (touring), dårligre kvalitet, spesielt dørene, start stopp knappen var knotete plassert, i det hele tatt, det var en trang start!

:?

Får teste litt til, men hva man skal med manuell kasse i en diesel, begriper jeg ikke, 1 og 2 gir er over på to sekunder jo.

Tester X5 og X3 imorgen, så får vi se hvordan det bærer ivei?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...