Gå til innhold

Hva skal jeg gå for?


Ron Jeremy
 Share

Hvilken bil bør jeg gå for?  

103 stemmer

  1. 1. Hvilken bil bør jeg gå for?

    • X5
      57
    • X3
      4
    • 5 serie touring
      42


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må si at E61 gjør en bedre figur nå er den første timen.

:wink:

Den største krisen er at det er en manuell girkasse og en firesylindret motor i den, motoren gjør en bra jobb den.

Men den er ikke så sofistikert som en 5'er bør være (i mine øyne)

En rekke diesel sekser er betydelig bedre egnet i en E60.

:roll:

Den må hvertfall ha automat.

ellers så er det lyspakke på demobilen, ganske stilig med lys i speila.

Men som ofte er tilfellet med demo-biler, så er vel denne også ganske "skranglete", dessverre.

En touring har også mer støy i kupeen enn en sedan.

:wink:

Så imorgen er det ut på tur i E53, og E83.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å kjørt E83, 2.0D med M pakke, 06 mod.

Utenom dørene og midtkonsollen ble jeg imponert over bilen. (dørene er for lette, og midtkonsollen ser ut som den komme fra Volvo...)

Denne 2.0D motoren, på tross at det er den gamle motoren, virker mer dempet og harmonisk i X3, enn i E61'n.

Litt overrasket over det.

Så X3 gjorde et bra inntrykk, visstnok er det ytterligre forbedret siden faceliften kom, mht kvaliteten.

I Mars kommer E60/61 med facelift, så blir spennende å se hvordan denne utvikler seg.

Men valget mitt har ikke blitt lettere med dette, men heldigvis har jeg god tid.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne 2.0D motoren, på tross at det er den gamle motoren, virker mer dempet og harmonisk i X3, enn i E61'n.

Litt overrasket over det.

Du er ikke den eneste som har registrert det faktum at 150 HK varianten av M47D20 motoren går mer dempet og harmonisk enn 163 HK varianten av den samme motoren. Den varianten av M47D20 motoren som er mest dempet og harmonisk er faktisk 115 HK varianten uten common-rail. Jeg gjorde engang salgssjefen hos BMW her i Århus oppmerksom på dette fenomenet og han var helt enig, men han la til at folk ikke vil høre på det øret. Hestekrefter betyr alt for dagens bilkjøpere, men de må åpenbart samtidig også akseptere at medaljen har en bakside... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener 5-serie touring er det beste alternativet! 520d har mer enn nok power til det daglige. Og det er bare tull å betale mye penger for noen få hester mer som er i 525d... Dette er tross alt en bruksbil som skal kjøre unger her og der, sykler bla bla bla. Det blir ikke noe racerbil uannsett :wink:

Med de pengene du da har til overs med å kjøpe en 520d kontra en 525d (i tillegg til at du sparer litt penger), kan heller kjøpe en M3 GT eller noe annet leketøy... 8)

X3 og X5 hadde jeg ikke vurdert engang, stor, tung, klumpete biler som har mindre plass- og er MYE dyrere enn 5-serie.

Men en liten ting du skal tenke på er at det kommer en hel ny flåte av motorer og girkasser i nærmeste fremtid. Kanskje litt lurt å vente et lite halvår og importere en halv års bruktbil selv? :)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=364266

http://www.dinside.no/php/art.php?id=366303

http://www.dinside.no/php/art.php?id=366062

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X3 og X5 hadde jeg ikke vurdert engang, stor, tung, klumpete biler som har mindre plass- og er MYE dyrere enn 5-serie.

Når ble X3 MYE dyrere enn 5 serie Touring..? :?

Uansett. Som jeg sa tidligere. Hvis du skal blåse av en halv million er det kun X3 du kan handle hvis du skal ha xDrive. 525xi koster godt over det du har tenkt til å handle for og X5 facelift koster over 600 000kr. Derfor ville nok jeg ha handlet meg en X3 2.5i facelift. Uansett. Hvis du faller mer for 5'ern ville jeg ha handlet meg 520d, som forøvrig anses som det beste kjøpet i klassen. De pengene du får til overs ved å handle denne modellen bruker du til M-pakke og div. snacks.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faller mer for 5'ern ville jeg ha handlet meg 520d, som forøvrig anses som det beste kjøpet i klassen. De pengene du får til overs ved å handle denne modellen bruker du til M-pakke og div. snacks.. :D

Det er jeg helt enig i og med tanke på hvor lite vår 2003 E46 318d Touring har kostet oss ville jeg nok personlig ha kjøpt en E61 520d LE uten for mye unødvendig gadgets. 460200,- kroner er ikke mye for en slik gedigen bil... det er virkelig mye bil for pengene og helt klart en bil man kan leve med i lang tid... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble X3 MYE dyrere enn 5 serie Touring..? :?

Greit...X3 er ikke mye dyrere...:)

Men du får mer for pengene med en 5-serie... :wink: Ifølge prislisten til BMW koster en X3 500900,- med en 2.0d på 150hk. Mens en 5-serie koster 484200,- for en 2.0d på 163 hk...

Jeg har ikke sammenlignet dem med hva standardutstyr dem har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faller mer for 5'ern ville jeg ha handlet meg 520d, som forøvrig anses som det beste kjøpet i klassen. De pengene du får til overs ved å handle denne modellen bruker du til M-pakke og div. snacks.. :D

Det er jeg helt enig i og med tanke på hvor lite vår 2003 E46 318d Touring har kostet oss ville jeg nok personlig ha kjøpt en E61 520d LE uten for mye unødvendig gadgets. 460200,- kroner er ikke mye for en slik gedigen bil... det er virkelig mye bil for pengene og helt klart en bil man kan leve med i lang tid... :D

Nøkternt sett er jeg enig, jeg ble bare så skuffet over den 520d jeg prøvde, 06 mod med manuell gir, gav meg ikke den 5'er følelsen, den var bråkete, hadde medium kvalitetfølelse og var generelt lite sofistikert.

Som jeg husker E39'en var.

Nå er det imidlertid et faktum at E60 ikke har, eller gir en like stor følelse av raffinement (min mening) men det er savnet, spesielt med en slik "rå" motor som 520D.

Blir det E61, vil jeg ha automat (en selvfølge på 5 serie for meg) og en sekser, sannsynligvis en 525Da.

Denne har et betydelig mer harmonisk lydbilde og har mer power.

:wink:

Men sett under ett, X3 imponerte meg mest, og facelift versjonen skal ha rettet opp de punktene som jeg noterte meg under prøving, for lette dører, kvalitet generelt...

Facelift versjonen ser også litt bedre ut, selvom denne aldri i mine øyne har vært noe fin BMW.

Så vi får se etterhvert her.

Takk for bra betraktninger og bra råd, fortsett med det!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...