Gå til innhold

Mistet reversen på min e39


rottert
 Share

Anbefalte innlegg

Huff du var uheldig! Jeg vet om et verksted i sandnes som flusher kassa, d.v.s førs tar de ned bunnpanna og skifter filter, monterer sammen og fyller de 3 litrene som var i panna. Så kobles tur og returslangen til oljekjøler av og en maskin kobles til. Maskinen inneholder ca 8 liter olje. Så startes bilen og maskinen, deretter "kjøres bilen gjennom alle girene i rolig fart(henger på bukk med antispinn av) og da gjennomspyles HELE systemet. Kassen blir helt topp etterpå og pegeboken "bare" 3500 fattigere...

Jeg gjorde dette på min bil tidligere i vinter (selv, riktignok - kostet vel et par tusen for olje, nytt filter og div) - og det hjalp. Helt klart verdt de 3.500 spenna! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hvor mye EMM Sport skulle ha for å bytte automatkassa..!?

Har gått 2 uker nå og emm sport har fortsatt ikke funnet automat til meg. De har funnet en, men må bruke den på en annen e39 som står i kø forran meg! Kanskje den er til kopbjo som hadde en post tidligere i denne tråden?

Har fått noen ca-priser da. Brukt (med et par måneds garanti) mellom 10 og 15 + 3500 i arbeid. Og overhalt (1 års garanti) 15000 og oppover + arbeid. Andre symptomene på bilen koster 13000 og reparere så det hele kommer seg på over 30000 :(

Jobber i mellomtiden med å finne et bedre alternativ, men når man koster på automatkasse er det greit med god garanti.

Har seriøst vurdert å selge bilen, men klarer vel aldri å finne en tilsvarende bil i så bra stand etter den er ferdig, så det blir vel ikke verdt d. Kan jo hende jeg blir skikkelig gla i bila igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 2 uker nå og emm sport har fortsatt ikke funnet automat til meg. De har funnet en, men må bruke den på en annen e39 som står i kø forran meg! Kanskje den er til kopbjo som hadde en post tidligere i denne tråden?

Neida, jeg tror ikke det. Jeg var innom EMM Sport på fredag for diagnose, og etter å ha sjekka for elektroniske feil og kontrollert olja så var de på status quo. Automatkassa funker ikke som den skal. For videre feilsøking må de da inn i automatkassa, og løper tusenlappene fort sies det. Så jeg har valget mellom å la de prøve seg på kassa, eller bestille brukt overhalt - altså samme som deg.

EMM Sport skulle sjekke litt rundt for å se om det var flere som hadde samme feil som meg, og samtidig se om de fant en brukt kasse. Så skulle de ringe meg. Så her sitter jeg å venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...