Gå til innhold

Forskjeler i fra pre.face til facelift E30


Aroid
 Share

Anbefalte innlegg

Endringen skjedde i 9/1987..

Karroseri:

-Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert)

litt mer info? hvor det er galvanisert

heile bilen skal egentlig var galvanisert. men det som er med gamle galvanisering metoden fungerer akkurat likens som en spiker. først du har slått på hoden på spikeren så rusten den. akkurat likens er det på gamle galvaniserings metoden.

ok, er mest det at jeg har før facelift og en kompis har facelift, min er det ikke mye rust på i forhold til hans bil. han har selv rust på steder hvor jeg tviler på at det har blitt steinsprut ol. som har forårsaket det, f.eks på hver side av frontruten nederst i det søkket mellom panser og rute, der har han hull på begge sider, mens jeg har ingenting der, ikke antydning en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringen skjedde i 9/1987..

Karroseri:

-Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert)

litt mer info? hvor det er galvanisert

heile bilen skal egentlig var galvanisert. men det som er med gamle galvanisering metoden fungerer akkurat likens som en spiker. først du har slått på hoden på spikeren så rusten den. akkurat likens er det på gamle galvaniserings metoden.

ok, er mest det at jeg har før facelift og en kompis har facelift, min er det ikke mye rust på i forhold til hans bil. han har selv rust på steder hvor jeg tviler på at det har blitt steinsprut ol. som har forårsaket det, f.eks på hver side av frontruten nederst i det søkket mellom panser og rute, der har han hull på begge sider, mens jeg har ingenting der, ikke antydning en gang.

alt er av henger hvor bilen har gått hend før og hvor godt behandlet av dem eieran før som hadde bilen. kan også få en opel Rekord til å ikke rust vist man behandler den fint. værste er salt og garasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringen skjedde i 9/1987..

Karroseri:

-Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert)

litt mer info? hvor det er galvanisert

heile bilen skal egentlig var galvanisert. men det som er med gamle galvanisering metoden fungerer akkurat likens som en spiker. først du har slått på hoden på spikeren så rusten den. akkurat likens er det på gamle galvaniserings metoden.

ok, er mest det at jeg har før facelift og en kompis har facelift, min er det ikke mye rust på i forhold til hans bil. han har selv rust på steder hvor jeg tviler på at det har blitt steinsprut ol. som har forårsaket det, f.eks på hver side av frontruten nederst i det søkket mellom panser og rute, der har han hull på begge sider, mens jeg har ingenting der, ikke antydning en gang.

alt er av henger hvor bilen har gått hend før og hvor godt behandlet av dem eieran før som hadde bilen. kan også få en opel Rekord til å ikke rust vist man behandler den fint. værste er salt og garasje!

hehe, jepp, min er nå er min godt behandlet da, gått over 310000km og veldig lite problemer, ikke så geern på rust heller.

kompisen min sin har gått 260000 og er 2år nyere, mye mer rust, og generelt utslitt i understellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor:

-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter

Enda det er en gammel tråd vil jeg også legge til at min 11/87 E30 ikke har 60L tank, men 55L - så det er ikke en påstand som stemmer 100%. Kjenner til mange faceliftbiler med 55L tank. Min bror har f.eks også 55L tank på sin 90 mod E30, som var av de siste bilene som ble produsert i sedan.

facelift e30 med m40 motorer kom med 55L org men kunne også få det med 60L. men trur nok alle med m20 motor har 60L og alle touring.

det her er bare en påstand! rett me vist jeg har feil.

Det stemmer nok, for begge våre 4 syl biler er 55L tank, mens en kompis med facelift 320 har 60L. Den påstanden kan nok høres veldig riktig ut. Men jeg kan bare bekrefte det jeg har observert :) Så om det stemmer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...