Gå til innhold

Samleside. %**#@ M50B20


Mithrandster
 Share

Anbefalte innlegg

Min bil hadde det for uvane å nekte å starte i kulde. Den startet liksom på 1-2-3sylindere og deretter dør den. Så er det helt fette umulig å få startet den uten å ta den inn i varme og få opp temperaturen.

Nå sist gang dette skjedde fikk jeg nok og tok bilen inn på bukken og tok ned bensintanken. Den tømte jeg, skullet med vann og lot den tørke helt. Satte den på plass og fylte den opp.

Nå har den ikke hatt flere startproblemer selv i 10-12minus. En bil som er 17år gammel kan ha endel vann i tanken. Som noen sa; Det er ikke kondensproblemer med plasttanker, men at vennet kommer fra bensinstasjonene som har ståltanker og som ofte har lavt nivå.

Over tid/år vil det bygge seg opp en mengde vann i tanken og dette blir man ikke kvitt før man kjører på med heftig kondensfjernerkur. Jeg på min side bruker minimalt med kondensfjerner for jeg liker ikke å få vannet inn i rør, filter og dyser. Dette har mer om min tankemåte!

Men nå er tanken garantert uten venn og har ikke hatt flere startproblemer!

Verd å tenke på!

En flaske burde holde, merkelig det der for hvis du har sjekka alle coilene og skifta plugger så pleier det å ordne seg.

Ta å test med tenningslampe på coilene når nøkkinga melder seg og sjekk om den blinker regelmessig på alle coilene.

Og ja den virker på lav spennings ledningene før coilene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser de e en gammel tråd men prøver likevell.. nåkken av dåkker som har prøvd å bytte veivaksel sensoren?? leita meg gal på samme problema med rykking på høgre turtall.. prøvde alt fra lmm,coil,bensinfilter,plugger men nei fortsatt rykking.. såda sjifta eg veivaksel sensoren på min m50 motor å bilen går som berre de.. har ikkje hatt rykking sida.. berre ett lite tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første dere burde gjøre er å kjøre en diagnose.. selv på en gammal haug med m20 motor, og spesielt m50 eller nyere, får dere luket ut mye mulige feilkilder før dere kjøper dyre deler :)

F.eks. feil ved lambda sonder vil være registrert, sammen med turtallet feilen oppstod på ++, noe som gjør det ganske greit å finne frem til en del feil. Kamakselsensoren (veldig vanlig feil på m50/m52), diverse LMM feil, spenningsfall på plugger, tempmålere, bensintrykk osv blir alt loggført i bilens hjerne, og kan leses av med diagnoseverktøy på et bmw merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...