Gå til innhold

Snopen E90?


Kjetta
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet selvfølgelig ikke om det f.eks kan ha vært en feil med 535d´en, men hvis vi forutsetter at både den og din bil er originale og i god stand er din historie definitivt en røverhistorie (dog ikke nødvendigvis en overlagt røverhistorie). Jeg har ikke data på hvor hurtig E30 325iX originalt klarte å kjøre en kilometer, men E30 325i (som er er godt og vel et sekund hurtigere 0-100 Km/t enn din bil) klarte originalt å kjøre en kilometer på 29,3 sekunder. Jeg vil tro at du kan klare den samme distansen på 32-33 sekunder og dermed ha en hastighet på rundt 170 Km/t. E60 535d (som kun leveres med automatgear) klarer en kilometer på 25,9 sekunder og dermed ha en hastighet på rundt 210 Km/t. E90 330i som helt sikkert er betydelig hurtigere enn din bil klarer distansen på 26,2 sekunder... og dermed er den knapt så hurtig som en E60 535d. Disse tallene illustrerer godt styrkeforholdet mellom bilene iom. at det handler om maksimal akselerasjon gjennom de fleste av gearene... og ikke kun 0-100 Km/t.

Informasjonen som er hentet fra BMW bekrefter imidlertid det jeg skrev i mitt tidligere innlegg... at du nok var vitne til en relativ forskjell som var betydelig, men allikevel ikke stor nok til at du følte at du ble skikkelig frakjørt. Årsaken er at strekning der dere gjennomførte løpet var for kort... og at det fører til at din subjektive opplevelse av fart, akselerasjon og avstander blir tildels feil. Forskjellen mellom bilene må med andre ord være betydelig større hvis du skal oppleve å bli skikkelig frakjørt over en relativt kort strekning. Over en lengre strekning på f.eks Autobahn vil det imidlertid være liten tvil om at E30 325iX i dag ikke er en spesielt hurtig bil... og spesielt ikke når hastigheten er over 130-140 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe ja takk den var kanon. Vise admin var jo heller ikke så vanskelig å lokke med på en diskusjon om diesel vs. bensin heller her da :wink:

Hehehe... det er fordi jeg har kjørt diesel i tilsammen 8 år (spottet trenden allerede i 1997), men jeg forstår nå at tiden er inne til å kjøpe en bensinbil igjen. Diesel er ikke økonomisk forsvarlig i dag når 60-70% av bilene som selges er dieselbiler. På den annen side både skrives og sies det alt for mye bullshit om moderne dieselbiler... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...