Gå til innhold

Tungstartet M20B20 HVA er galt?


RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Prøv å få tak i en annen bensintrykksregulator. Tror den er lik på alle m20. Sjekk også vakumtilførselen til denne.

Funderte litt på bensintrykksregulatoren også, og toppen produserte masse vakum når motoren var i gang. Men faktisk når du sier det, første gang vi fikk start sugde vi manuelt på bensintrykksregulatoren. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som lekkasje i dysene... er alle pluggene like våte?

Hvis ikke prøv å bytt til en annen dyserail som du låner av en kompis eller noe ;)

PS: Kjører du biltema plugger kan du bare bytte de med NGK eller Bosch, så virker den nok fint igjen....

Kom på at jeg hadde vært borti noe liknende på en kundebil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som lekkasje i dysene... er alle pluggene like våte?

Hvis ikke prøv å bytt til en annen dyserail som du låner av en kompis eller noe ;)

PS: Kjører du biltema plugger kan du bare bytte de med NGK eller Bosch, så virker den nok fint igjen....

Kom på at jeg hadde vært borti noe liknende på en kundebil ;)

Dysene ja, du sier noe der.

Pluggene er originale BMW plugger. Kjører minst mulig biltema, helst til spylerveske o.l :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis f.eks fire av dysene lekker blir den jo rå fortere enn ei rå lompe ;)

Kan hende det hjelper å kjøre en god dyserens, det er jo det enkleste og billigste.

TIPS: ikke kjør hele flaska på en tank. Del den opp i f.eks tre og kjør tre tanker med litt turtall og belastning så får det virket lenger.

Bytt bensinfilter etter 2 tanken med rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som lekkasje i dysene... er alle pluggene like våte?

Hvis ikke prøv å bytt til en annen dyserail som du låner av en kompis eller noe ;)

Hvordan tester man enklest om d er lekkasje i dysene? Skrur de ut og ser om de åpner når kun tenning er på, eller må man måle volum de leverer over tid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forslag?

Hallo, hallo, og hallo.

Rett meg hvis jeg jeg tar feil. Ikke redd for å få kjeft jeg. :)

Men motstand når du måler i Ohm, er jo mindre motstand du har jo bedre er det. Og hvis du måler motstand (Ohm) så er det en deffekt.

Måler på kabler hele dagen på jobben. Og det er slik vi gjør det her. Har en tillatt øvre grense for motstan, som kan skyldes urenheter, men jo mindre OHM, jo bedre. :D

Bytt plugg ledninger. UAnsett merkbar forbedring i respons og gange på motor. Og ikke kjøp Biltema. Lær av andres feil. :cry:

Sikker en rabattordning gjennom jobb på Mekonomen eller lignende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forslag?

Hallo, hallo, og hallo.

Rett meg hvis jeg jeg tar feil. Ikke redd for å få kjeft jeg. :)

Men motstand når du måler i Ohm, er jo mindre motstand du har jo bedre er det. Og hvis du måler motstand (Ohm) så er det en deffekt.

Måler på kabler hele dagen på jobben. Og det er slik vi gjør det her. Har en tillatt øvre grense for motstan, som kan skyldes urenheter, men jo mindre OHM, jo bedre. :D

Bytt plugg ledninger. UAnsett merkbar forbedring i respons og gange på motor. Og ikke kjøp Biltema. Lær av andres feil. :cry:

Sikker en rabattordning gjennom jobb på Mekonomen eller lignende. :D

Hvor jobber du dude? På bilverksted?

Vil tro at det skal være en motstand i kablene og? Vi snakker jo om 15 - 20 000 volt. Uten motstand er det vel lett å få overslag?

Jeg hørte forresten på Mekonomen i går hva de skulle ha for tennpluggkabelsett. Da snakker vi uoriginalt, og BARE kablene. 2100,- var svaret. :roll:

Det koster 2400,- for ORIGINALT på GS.

Lite aktuelt sa jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duden, jobber ikke på verksted, tenk. Men kan love deg at jeg "megger" kabler. :D

Grunnen er ikke bare at jeg jobber med det jeg sier det, men kan jo virkelig hende det hjelper da. Og 2100 for kabelsett. Det koster å vedlikeholde. :D

Skiftet nettopp selv "alt". Inkl rotor og fordeler. Jeg og hadde byttet plugger rotor og fordeler for ca ett og ett halvt år siden. Fikk ny bil, jeg. :D

Så det så...

Og det uten å være bilmekaniker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være opp mot 8 ohm motstand i pluggledninger!hvis ikke 9-10.. så den motstanden der er ikke noe å si på! prøv å skift plugger selv om det er gnist.. vet ikke om du hadde gjort det..hehe.. så ikke igjennom tråden på nytt.. selv om det er gnist så kan det være at pluggen er så dårlig at når det blir så og så mye kompresjon så blåser den ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...