Gå til innhold

syns du tåkelys blender?


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for dei som synst det er ubehagelig å treffe på biler med tåkelys får lukke øyna til den er passert da :evil::lol: "HEHE"

og kjører forresten med tåkelys 24/7 å det er en del møtende biler som blinker men da blinker eg bare tilbake :lol:

18 år og lappen i 2 dg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare tilføye at jeg liker og kjøre med tåkelys når kjører på smale veier, ser kantene bedre, og eventuelle bortkommene elefanter i grøftekanten, derav ordet grøftelys! Men slår de av med møtende biler. Men på dagtid kjører jeg med tåkelys og parklys, fordi jeg synes rett og slett det ser bedre ut på e39en...

Det aller verste som finnes er Toyota mr2 sine gule ækle tåkelys, huff huff huff! og alle som har mr2 kjører jo med de, fordi det ser så jævlig ut med de vippelyktene... Og er bilen gul i tillegg tar jo dette absolutt kaken! at noen kan kjøpe en gul mr2, skulle jo vært forbudt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som mange ganger blir nevnt i forhold til tåkelys/politi er at det er først og fremst er den falske følelsen du får av at du ser så mye mer.. det lyser opp så mye rett foran bilen (og til sidene..) at en tror en ser så bra.. men sikten 50 meter framme, og lenger , er ikke bedre enn uten tåkelys.. så det blir en slags falsk trygghetsfølslse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som mange ganger blir nevnt i forhold til tåkelys/politi er at det er først og fremst er den falske følelsen du får av at du ser så mye mer.. det lyser opp så mye rett foran bilen (og til sidene..) at en tror en ser så bra.. men sikten 50 meter framme, og lenger , er ikke bedre enn uten tåkelys.. så det blir en slags falsk trygghetsfølslse..

Jepp, dette er udiskutable fakta og diskusjonen burde egentlig vært over etter dette innlegget. Men der tar jeg sannsynligvis feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som mange ganger blir nevnt i forhold til tåkelys/politi er at det er først og fremst er den falske følelsen du får av at du ser så mye mer.. det lyser opp så mye rett foran bilen (og til sidene..) at en tror en ser så bra.. men sikten 50 meter framme, og lenger , er ikke bedre enn uten tåkelys.. så det blir en slags falsk trygghetsfølslse..

Det er et viktig poeng og trolig ser man faktisk også dårligere pga. selvblendingen. Dette fenomenet forsterkes av Xenonlys og det finnes de som av denne grunn seriøst mener at Xenonlysene totalt sett ikke gir et positiv bidrag til trafikksikkerheten. Personlig har jeg mer sansen for gule lys (tilsvarende de som f.eks. blir brukt på LeMans)... de lyser godt nok og man bevarer i tillegg nattesynet... :wink:

pictures%5Cbmw%5CM3_GTR_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dei som synst det er ubehagelig å treffe på biler med tåkelys får lukke øyna til den er passert da :evil::lol: "HEHE"

og kjører forresten med tåkelys 24/7 å det er en del møtende biler som blinker men da blinker eg bare tilbake :lol:

Jammen det er helt greit det. Skal ta meg en tur til Bryne med traileren,for eg synes det er tøft å køyre med fjernlys 24/7,rekner ikkje med at du blir blenda eller irritert over 6par xenon lys i fronten. :lol: Du kan jo berre blinke litt med dei ynkelige glødetrådane du har til langlys tilbake viss du finner det irriterendes,merker det knapt eg :wink:

Tror du hadde trengt førerhund etter å ha fått noe sånt imot deg ja....

Moron!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvorfor i HÆLVETTE du på død og liv må ha de lysa på? Jeg håper for guds skyld du møter på en politimann som gir deg 2000 i bot for å kjøre slik.. da skal jeg gosse meg skikkelig..

Politiet burde virkelig kjøre en skikkelig sjau på denne tåkelysbruken.. tenk så mye penger de får inn da til å bygge vei og Opera med!!!! :D

Fekk veldig lyst til å kommentere avater-bildet ditt no men ;)

Nok om det...på tørre fine vegar har eg aldri opplevd å bli blenda av bilar som har rett innstilte tåkelys, derimot om regnet høljar ned eller bilar som har lys som peikar i hytt og vær, DET er det verste eg veit...føler at eg ikkje ser noko dei neste 10 sekundane etter at eg har passert slike...visse folk burde hatt seg ein tur på verkstad og fått stilt inn lyktene rett!! (Gjeld forøvrig ikkje berre tåkelys!)

Ein anna ting er at det er ulovleg å køyre med tåke- og nærlys i fullt dagslys. Greit nok at det er unødvendig, men å gjere det ulovleg med den begrunnelse at det blendar...det blir berre for dumt! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjelden blendet av kurve/tåkelys. Det er som nevnt tidligere i tråden når det er mørkt og vått det kan være litt plagsomt.

Selvsagt så er det plagsomt når du møter biler med feiljusterte lys enten det er kurve/tåkelys eller nær/fjern lys.

Det hender jeg bruker kurve/tåkelys på dagen i kombinasjon med parklys.

Bruker de også av og til ved kjøring på svingete veier etter mørkets frembrudd.

Jeg prøver å huske å slå de av ellers, men det hender vel jeg glemmer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange konstruktive kommentarer pluss et par morsomme (les: hjernedøde). Hører selv hjemme i gruppen som bruker park-/tåkelys i kombinasjon om dagen, rett og slett fordi det ser bra ut med AE. Inrømmer også at tåkelysene har en lei tendens til å bli stående påslått utover den mørkere delen av døgnet, men jeg inrømmer iallefall forholdet... :wink: Imidlertid ser jeg problematikken og tenker gå i meg selv og sørge for å holde tåkelysene avslått når mørket senker seg. Har jo når tenker meg om blitt blendet selv av feilstilte lys, da spesielt av SUVboysa. Bra noen ble "omvendt" etter denne diskusjonen i allefall.. 8)

Og ja; Heia Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...