Gå til innhold

Harald's E30 mteck2 s38b36 vært på nurnburgring :0)


Harald e30R
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forresten noen som har noen synspungter på

1. s38 motoren?

2. S50 Motoren?

3.m30b35 motoren har en sånn Liggene og hadde jo vært det enkleste og puttet inn.

Jeg har så sansen for S38b36 men hva mener dere? :?

Har S50 i min bil, å jeg vil nesten påstå det er en perfekt motor til E30 :) vektfordelingen er slett ikke på viddene, å bilen går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten noen som har noen synspungter på

1. s38 motoren?

2. S50 Motoren?

3.m30b35 motoren har en sånn Liggene og hadde jo vært det enkleste og puttet inn.

Jeg har så sansen for S38b36 men hva mener dere? :?

Har S50 i min bil, å jeg vil nesten påstå det er en perfekt motor til E30 :) vektfordelingen er slett ikke på viddene, å bilen går bra :)

Åh. må si jeg ble fristet her nå jeg..

vet du eller noen andre som leser dette om noen S50 motorer da?.. med girkasse.. eller noen som vet hva som passer inn på S50 og s38 motorene eller er det bare så enkelt som at s38 så passer alt m30 og s50 så er alt m50 bolt On? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioI.. I dag komm jeg over motor til bilen! Bmw M5 motor fra E28 da riktignok. men hva heter denne motoren da? har egentlig ikke hørt så mye om de før må jeg si..

Jeg skulle få den komplett for 5tusen men desverre rådebak på 1'n ern. tenkte jo først jaja bare og bytte rådelager det. men er jo tilpassinger av lageret da.. og mestsannynlig sliping?

Hva anbefaler dere? kan jo fort bli veldig dyrt.. noen som har gått på samme oppgava?

og plenen med bilen var jo liksom en S38 da.... Hem Hem tenkte tenkte :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M88/3 B35 (S31B35ME) heiter den.

Volum 3 453 ccm, boring og slaglengde 93,4x84,0 mm, kompresjon 10,5:1. Bosch Motronic innsprøytningssystem. 286 HK ved 6 500 rpm, 340 Nm ved 4 500 rpm

Ved å skift rådelager da må man må med micrometer for se hvor stor slitasje det har vårti. da bestill man lager etter hvor slitt.

man vanligvis så blir bare lagrene slitt og ikke noe annet. men se for sikkerheten sin skyld at ikke det blir slakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M88/3 B35 (S31B35ME) heiter den.

Volum 3 453 ccm, boring og slaglengde 93,4x84,0 mm, kompresjon 10,5:1. Bosch Motronic innsprøytningssystem. 286 HK ved 6 500 rpm, 340 Nm ved 4 500 rpm

Ved å skift rådelager da må man må med micrometer for se hvor stor slitasje det har vårti. da bestill man lager etter hvor slitt.

man vanligvis så blir bare lagrene slitt og ikke noe annet. men se for sikkerheten sin skyld at ikke det blir slakke.

OI tusen takk for Hjelp Aroid.

Har vært og sett over motoren nå.. blir ikke noen handel på den gitt selv om jeg fikk den billig.. han sa jo at ett rådelager var gåent men var Mye mer. Måtte nok bytte alle 6 rådene lager slipe og avbalangsere veiva.. Huh. så droppet den gitt :wink:

SÅ søkingen etter S38 fortsetter.. eller S50 da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har e36 dasjbord, mye arbeid å få inn det go slikk hel? sånn med speedometer, varmeapparat, ja i det heletatt det meste får å få det inn? virket som en kul ide!

Hei ja.. det er en del jobb.. tilpassing er det noe jobb med også. e36 dasjen er ca 2com bredere og litt sånn. må også kortes inn ved frontruten, vrient og få det pent. jeg driver jo også å skal ha inn rør Til buret så mye kappping og fiksing. :? hehe

Ellers så er det ganske greit med varmeapperatet slangene som du skal bruke fra e36 kan bare sitte på bortsett fra den som går bak speedometeret må lages litt plass der til E30 sakene.

ellers så går det rett på E30 varmrmeregisteret sånn ca. :lol:

Litt problemer med betjeningen til e30 varmeapperetet men jobber med en løsing på det nå. kommer bilder da det er gjort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virket jævla kult! jeg har satt inn e36 seter i e30'n min... å hadde vært jævla kult med e36 dasj å! vis speedometer og det elektriske samt varme apparat ikke er får mye jobb hadde det vært ganske kult å satt inn i min også! litt oppdateriner på åssen du gjør dette fremmover er allefall veldig intressangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd og sende deg pm. men virker ikke som de går avgårde til deg. skulle gjerne hatt kontakt med deg så kan du sende mg en pm. med tlf nr ditt så jeg kan ringe deg. eller svar på mine spørsmål hvis du har fått mine pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harald. kunne du sendt meg en sms på tlf 99494575, så jeg kan komme i kontakt med deg? jeg kan være intresert i den motoren du ikke ville ha, reiser på jobb nå og er ikke tilbake på pcn før fredag. derfor dette med tlf kontakt.

håper du kan være behjelplig med litt info om motoren og tlf nr til han som skal selge den

på forhand takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harald. kunne du sendt meg en sms på tlf 99494575, så jeg kan komme i kontakt med deg? jeg kan være intresert i den motoren du ikke ville ha, reiser på jobb nå og er ikke tilbake på pcn før fredag. derfor dette med tlf kontakt.

håper du kan være behjelplig med litt info om motoren og tlf nr til han som skal selge den

på forhand takk

Sånn da har jeg sendt det til deg.. Fikk forresten alle dine PM

Bekalger dette tok litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...