Gå til innhold

Harald's E30 mteck2 s38b36 vært på nurnburgring :0)


Harald e30R
 Share

Anbefalte innlegg

Gromt Harald ;) blei motor nå da, når du mista lille ka'n din? ;P

Hei du har fått gjort mye på E30 min nå vet du :wink:

Motoren er bremeset og greier fant jeg ut. 354hk åh gleder meg. Kjøpt inn girkasse og er på vei til og sette inn motoren nå. :D Må få tatt litt flere bilder nå.

Ka'n? åh mistet den på gol jeg. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. tenger en M5 e34 Bremsekraftforsterker til e30'n Med den skulle visst innsugert på s38'n gå rett inn uten problemer :wink:

ta kontakt hvis dere har.

Du meiner at du trenger hydraulisk bremskraftforsterker?

Det finner du på alle E28 med M30 og M88motor og alle E32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. tenger en M5 e34 Bremsekraftforsterker til e30'n Med den skulle visst innsugert på s38'n gå rett inn uten problemer :wink:

ta kontakt hvis dere har.

Du meiner at du trenger hydraulisk bremskraftforsterker?

Det finner du på alle E28 med M30 og M88motor og alle E32.

oki. tusen takk så du mener dette er en bedere måte og gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da ken jeg oppdatere litt her. driver og setter motren inn i bilen nå. og jeg Lurer fælt på hvordan den store kladden av en s38 motor skal komme seg oppi der. masse træl. værtfall når jeg driver på alene.

Fan også ut at jeg skal bruke E24 M6 grenrøret da dette hadde mye bedere passform til motorrommet. :wink:

Bilder: bilde017pa6.jpg

Shot with 5200 at 2007-08-11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. tenger en M5 e34 Bremsekraftforsterker til e30'n Med den skulle visst innsugert på s38'n gå rett inn uten problemer :wink:

ta kontakt hvis dere har.

Du meiner at du trenger hydraulisk bremskraftforsterker?

Det finner du på alle E28 med M30 og M88motor og alle E32.

oki. tusen takk så du mener dette er en bedere måte og gjøre det på?

Ja det veit jeg. Tar mye mindre plass i forhold til vakum bremskraftforsterker. å du får masse bedre brems respons med hydraulisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. tenger en M5 e34 Bremsekraftforsterker til e30'n Med den skulle visst innsugert på s38'n gå rett inn uten problemer :wink:

ta kontakt hvis dere har.

Du meiner at du trenger hydraulisk bremskraftforsterker?

Det finner du på alle E28 med M30 og M88motor og alle E32.

oki. tusen takk så du mener dette er en bedere måte og gjøre det på?

Ja det veit jeg. Tar mye mindre plass i forhold til vakum bremskraftforsterker. å du får masse bedre brems respons med hydraulisk.

Ok. sånn må jeg ha :D (noen som har) Men sitter desverre ikke noen servopumpe på s38 motoren. kansje en vanlig m30 pumpe passer? men jeg har flere til m20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Lurer på noe nytt igjen nå sjokk :shock: ..

Men er den girkassa jeg bruker på motoren. Kjøpte den av en som hadde brukt den på en M5 e28. Men vet ikke om det faktisk er en m5 kasse. ser ikke noe spesielle nummer på kassa heller. kan ta noen bilder så dere får se..

Satt forresten følere på denne kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Lurer på noe nytt igjen nå sjokk :shock: ..

Men er den girkassa jeg bruker på motoren. Kjøpte den av en som hadde brukt den på en M5 e28. Men vet ikke om det faktisk er en m5 kasse. ser ikke noe spesielle nummer på kassa heller. kan ta noen bilder så dere får se..

Satt forresten følere på denne kassa.

På min M30 B35 kom i fra M535 så er det del bart clutch hus og 2 følere på kassen.

Men skal ikke alle M3/M5 serien har første gire ned og 2 opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk servo er endel lenger, så da går bremsepumpe borti innsugsrøret. Det er også vanskelig å få dette til å se bra ut.

da tar man å shims dem 2øverste skruene litt ut sånn at den bekker litt ned over.

Men jeg ser at alle som bygger S38 motor ned E30 så har dem hydralisk bremskraft forsterker. så skal ikke var noe problem det isteden for orginal store klompen som står der som tar veldi mye plass i bak kanten.

Med golf 1 bremskraftforsterker så blir pedalen så hard at man blir å brekk sete ryggen etter vært.

edit:

Skive leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk servo er endel lenger, så da går bremsepumpe borti innsugsrøret. Det er også vanskelig å få dette til å se bra ut.

da tar man å shims dem 2øverste skruene litt ut sånn at den bekker litt ned over.

Men jeg ser at alle som bygger S38 motor ned E30 så har dem hydralisk bremskraft forsterker. så skal ikke var noe problem det isteden for orginal store klompen som står der som tar veldi mye plass i bak kanten.

Med golf 1 bremskraftforsterker så blir padalen stå har at man blir å brekk sete ryggen etter vært.

Med golf 1 bremskraftforsterker så blir padalen stå har at man blir å brekk sete ryggen etter vært :lol::lol:

Jeg får se hva jeg gjør med den bremsekraftforsterkern.

Går ut til bilen igjen nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...