Gå til innhold

Dynamostøy!?!?!


Anbefalte innlegg

Jeg har nå montert inn ny sterio i bilen, jeg kjører alle høtalerne i bilen på spilleren, og en sub på en forsterker.

Men når jeg slår på forsterkeren får jeg dynamostøy i bakhøytalerne selv om de ikke er koblet til forsterkeren.....

Noen som har en idè om hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg koblet all jording rett til minus polen på batteriet, kan vel ikke få bedre jording enn det? men det er fortsatt litt dynamostøy i hatthylle høyttalerne.....

noe annet det kan komme av da? skal jo ikke ha noen innvirkning på det som kommer fra spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Finn egne jordingspunkter til forsterkere,i karosseriet ett sted. Pass på å ikke ha signalkabler,høytallerkabler liggende sammen med strømkabler. Hvis det ikke er annen utvei må du isolere dem. Hvis det er dynamostøy skal du høre det ved at det blir værre ved høyere turtall=mer støy. Håper dette hjalp? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om høyttalerkabelene til hattehyllehøyttalerene ligger sammen med strømkabelen til forsterkeren.

Du kan løse problemet ved å skille dem fra hverandre, eller legge litt bly rundt høyttalerkablene på det punktet de går sammen med strømkabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ann og bruke noe annet enn bly!? aluminiumsfolie f.eks!?

Du skal ikke se bort ifra at alu-folie gjør nytten, så lenge du surrer det rundt høyttalerkablene og ikke bare mellom høyttalerkabel og strømkabel.

Alufoliet vil fungere som "Faradis bur". Dvs at hvis du kapsler noe inn i metall, vil ikke stråling komme innforbi "buret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...