Gå til innhold

Er dette lovlig??


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Det var egentlig det jeg mente. Men det varierer kan variere fra saksbehandlere om phvordan man går frem. Men har man det skriftlig fra forsikringselskapet at de er blitt informert om ombyggingen, er det ikke noe problem å forsikre den som en 518. :)

Men hvis man ikke nevner noe om ombygging og tier stille om hva som er gjort med bilen og en ulykke oppstår, da får man et problem i mine øyne. Eller er det noen i forsikringsbransjen som med 100% sikkerhet kan si at det ikke vil få konsekvenser å holde tilbake opplysninger, som en ombygging av 518 til M5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur folk blander forsikre-registrere her eg..

En kan/må registrere en ombygd m5 som det den tidligere var (518, 520, 525, 530, 535, 540) MEN den kan som sagt tillegsforsikre den for så og så masse penger..

Noken uenige ?

Nei det er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Det var egentlig det jeg mente. Men det varierer kan variere fra saksbehandlere om phvordan man går frem. Men har man det skriftlig fra forsikringselskapet at de er blitt informert om ombyggingen, er det ikke noe problem å forsikre den som en 518. :)

Men hvis man ikke nevner noe om ombygging og tier stille om hva som er gjort med bilen og en ulykke oppstår, da får man et problem i mine øyne. Eller er det noen i forsikringsbransjen som med 100% sikkerhet kan si at det ikke vil få konsekvenser å holde tilbake opplysninger, som en ombygging av 518 til M5?

enig her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jepp, som det blir sagt her av E30 Turbo, en 518 blir aldri en M5 på papiret enda den er 110% lik en M5 på alle punkter. Så lenge rammenr er registert som 518 vil alltid bilen være en ombygget 518 på papiret, intet mer, intet mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke svindel hvis du forsikkere den som en 518.

Forsikkringen går utifra VIN nr på bilen. Tilhører VIN nr en 518 så er det en 518 selv om den er godkjent med M5 motor.

Kjenner personer som har godkjent E30 316 med M3 3,2L motor i og disse bilene er forsikkret som 316. Forsikkringsselskapet vil ikke forsikkre en gammel 316 for 250000kr.. Det lukter jo svindel da!!

Forsikringen har ikke noe med om din bil har 200hk mere enn original bare det er godkjent av tilsynet.

Min E30M3 har 3,0L E36m3 motor i og er godkjent, men bilen er ikke dyrer å forsikkre forde... Jeg fortalte dette til forsikkringen(IF) når jeg skulle forsikkre den, men det hadde ikke noe betydning sa han. Bare det var godkjent så var det helt iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som det blir sagt her av E30 Turbo, en 518 blir aldri en M5 på papiret enda den er 110% lik en M5 på alle punkter. Så lenge rammenr er registert som 518 vil alltid bilen være en ombygget 518 på papiret, intet mer, intet mindre!

Riktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg ganske enkelt høre litt med forsikrings selskapet mit om......

Kan liksom ikke skjønne at hvis man ikke oplyser at bilen er ombygd til M5, og man ikke har noget skriftligt fra forsikringen om at de veit bilen nu har 200% mere HK.

Ikke for at betvivle eller motsætte meg at folk har forsikret ombygde biler som originalen........men jeg tror nok det ville vere veldigt lurt å ha dette skriftligt fra forsikringen.

Forsikrings selskaber i dag er ikke som de var, i dag er de kapitalister selvom det rent faktigst ikke er lov for dem å vere det......og de skjærer bare rent igjennom.

Greit det smalt, og fru Jensen du kjørte inn i skal ha utbetalt 1Mill

Bilen du kjørte er produsert med 100HK, nu har den 300HK, det vil sige at vi tar 1/3 av regningen du tar 2/3

det blir 666.666,66 til deg og 333.333,33 til os, vi ønsker deg en fortsat god dag :shock:

Eller de regner det % messigt ut fra forskjels prisen i forsikrings præmie summen på de 2 biler.

Eneste man da evt. kan håpe på, er at forsikrings selskapet ved oprettelse av forsikringen har elektronisk tilgang til vognkortet og eventuelle bemerkninger som står i dette, da har de gjort en feil og du har håp i sikte.

Jeg skal ha det skriftligt når min ombygde M5 skal forsikres, det er helt sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg ganske enkelt høre litt med forsikrings selskapet mit om......

Kan liksom ikke skjønne at hvis man ikke oplyser at bilen er ombygd til M5, og man ikke har noget skriftligt fra forsikringen om at de veit bilen nu har 200% mere HK.

Ikke for at betvivle eller motsætte meg at folk har forsikret ombygde biler som originalen........men jeg tror nok det ville vere veldigt lurt å ha dette skriftligt fra forsikringen.

Forsikrings selskaber i dag er ikke som de var, i dag er de kapitalister selvom det rent faktigst ikke er lov for dem å vere det......og de skjærer bare rent igjennom.

Greit det smalt, og fru Jensen du kjørte inn i skal ha utbetalt 1Mill

Bilen du kjørte er produsert med 100HK, nu har den 300HK, det vil sige at vi tar 1/3 av regningen du tar 2/3

det blir 666.666,66 til deg og 333.333,33 til os, vi ønsker deg en fortsat god dag :shock:

Eller de regner det % messigt ut fra forskjels prisen i forsikrings præmie summen på de 2 biler.

Eneste man da evt. kan håpe på, er at forsikrings selskapet ved oprettelse av forsikringen har elektronisk tilgang til vognkortet og eventuelle bemerkninger som står i dette, da har de gjort en feil og du har håp i sikte.

Jeg skal ha det skriftligt når min ombygde M5 skal forsikres, det er helt sikkert!!

Skjønner ikke tankegangen din!!

Har da ikke noe å bety hvor mye hk bilen din har hvis du skulle være uheldig å krasje.

Så lenge bilen din er godkjent med den motoren så er det ikke noe problem. Er derimot bilen din ikke godkjent med den effektøkningen så sitter du dypt i det med forsikkringen. Da snakker vi erstatning.

Forsikkringen regner ut priser utifra hvor stor risiko bilen din er. En 518i har ikke så veldig stor risiko for å bli stjålet. Hvis du da har en 518i som du velger å koste på 200000kr for at den ska bli som en M5 så bryr ikke forsikringen seg om det. Er du som taper penger hvis noe skjer. De betaler bare ut pengene som om det var en 518 du har...Men er ikke bilen godkjent så kommer politi og biltilsynet også på banen og da har du plutselig et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo større sandsynlighed for at en M5 kører 250Kmh end at en 518 gjør det 8)

Derfor er der også større sandsynlighet for at en ombygd 518 til M5 krasher i fru Jensen, ergo bør der betales større forsikrings præmie da man kjører en muskel bil.

Er vel ganske vanlig forsikrings politik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo større sandsynlighed for at en M5 kører 250Kmh end at en 518 gjør det 8)

Derfor er der også større sandsynlighet for at en ombygd 518 til M5 krasher i fru Jensen, ergo bør der betales større forsikrings præmie da man kjører en muskel bil.

Er vel ganske vanlig forsikrings politik.

hvis man kjører uaksomt så vanker det vel bøter fra politiet og regresskrav fra selskapet? bilforsikring er vel ikke idiotforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200% effektøkning? Skulket timene med prosentregning på skolen el?:)

Så lenge BT har godkjent ombyggingen og forsikringsselskapet er informert får du ingen problemer med regress osv...

Dette er riktig.. men du pliktig til å opplyse til forsikringselskapet at bilen er ombygd. :? men det er det ikke alle som gjør.. !!!!

Mis du melder fra om ombyggingen til forsikringsselskapet vil det bli en høyere premie(pris) pga økt risiko..

Men ikke like kostbar som en orginalbil.

Dette vet jeg 100% sikkert da jeg har jobbet som forsikringsagent i IF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...