Gå til innhold

Den perfekte E30-motor?


Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunne det lønne seg for et slikt prosejkt, å kjøpe en komplett E36 M3 fra Tyskland, for så å plukke motor og girkasse, hjuloppheng og bremser, kanskje forseter, etc fra den, og så selge resten av bilen i deler?

Bakakselen fra en slik er vel for lang, men kan den kortes inn så det funker?

Kan jeg bruke E30 M3 eller 325-bakaksel, eller noe annet, eller er Z3 M-bakaksel det eneste sikre kortet?

Jeg håper på å få til et slikt prosjekt med mest mulig "bolt-on"-deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å kjøpe et komplett vrak ja. Hvis du får tilbud om å kjøpe kun motor(S50B32) så er det viktig at du får med original ECU, original nøkkel og hele ews modulen og ledingsnettet til den. Hvis ikke så blir det masse stress.

En S50B32 med 6 trinns kasse koster ifra 40-50000kr..

En S50B30 er enklere å sette inn. Den starter bare den får bensin.. :)

Men er den ikke koblet riktig så går den ikke som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å kjøpe et komplett vrak ja. Hvis du får tilbud om å kjøpe kun motor(S50B32) så er det viktig at du får med original ECU, original nøkkel og hele ews modulen og ledingsnettet til den. Hvis ikke så blir det masse stress.

En S50B32 med 6 trinns kasse koster ifra 40-50000kr..

En S50B30 er enklere å sette inn. Den starter bare den får bensin.. :)

Men er den ikke koblet riktig så går den ikke som den skal.

Hva er "EWS"?

Takk. Hva mener du med "koblet riktig", da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å kjøpe et komplett vrak ja. Hvis du får tilbud om å kjøpe kun motor(S50B32) så er det viktig at du får med original ECU, original nøkkel og hele ews modulen og ledingsnettet til den. Hvis ikke så blir det masse stress.

En S50B32 med 6 trinns kasse koster ifra 40-50000kr..

En S50B30 er enklere å sette inn. Den starter bare den får bensin.. :)

Men er den ikke koblet riktig så går den ikke som den skal.

Hva er "EWS"?

Takk. Hva mener du med "koblet riktig", da?

EWS er startsperren til BMW.

Med riktig oppkoblet mener jeg at ECU får signal ifra hastighetsgiveren feks. Får den ikke det signalet legger ikke vanos over som den skal.

S50B32 har også en bryter på girkassen som forteller ecu om den står i gir eller i fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EWS er startsperren til BMW.

Med riktig oppkoblet mener jeg at ECU får signal ifra hastighetsgiveren feks. Får den ikke det signalet legger ikke vanos over som den skal.

S50B32 har også en bryter på girkassen som forteller ecu om den står i gir eller i fri.

Ah. Men ikke noe av dette burde vel være noe problem hvis man bruker en komplett donor-bil, eller en litt eldre S50B30-motor komplett med kasse? Hastighetsgiveren er vel en del som følger motoren/girkassa?

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorledningsnettet kobles sammen med E30 ledningsnettet i motorkontakten.. Der må du bare finne de rette ledningene som skal sammen.

Ingenting er noe problem når man bare vet hvordan det gjøres ;)

I min har jeg det slik at det ser mest mulig E30 originalt. Ledningen ligger bak de originale E30 dekslene.

Noen henger E36 ledningsnettet rett over i E30. Ledningene ligger da i E36 ledningsholder. Det ser ikke bra ut.

Jeg har S50B30 i E30M3.. Ja det er morro.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...