Gå til innhold

Mye jobb og sette på ett komplett senkesett?


bmw328
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, trodde E36 var som E34, uten mulighet for å justere camber bak.

Men poenget er at vinklene/spissingen ikke blir noe annerledes på en senka bil enn en bil som er tungt lasta.

Jeg hadde ingen problemer med skjev slitasje eller noe som helst på 520en min etter 60-senkingen, uten å ha tatt hjulstillingskontroll. At det kan være lurt er det ingen tvil om, men at det er nødvendig er jeg ikke enig i. Tipper flesteparten av senka biler på veiene ikke har hatt hjulstillingskontroll, og de som tar hjulstillingskontroll gjør det som regel for å ha papirene i orden til godkjenning av senkesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endrer litt på spissing ved senking, men ikke mye. E34 er fin der, og endrer usedvanlig lite. Bak er det ikke noe å særlig å justere på e34, men det er noen som kan justere spissing bak. Biler med sekser kanskje? Ihvert fall m5 og 535, husker ikke de andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper flesteparten av senka biler på veiene ikke har hatt hjulstillingskontroll, og de som tar hjulstillingskontroll gjør det som regel for å ha papirene i orden til godkjenning av senkesett.

Hva flesteparten gjør er vel egentlig ikke spesielt mye å bry seg om. Forskjellen før og etter hjulstillingskontroll er ofte enorm, men det merker jo kun de som faktisk bryr seg om at det skal være i orden.

Jeg har hatt tre kontroller / justeringer de siste årene i forbindelse med enten senkesett, nye foringer eller idiotisk sjåfør som greier kjøre på steiner, og alle gangene har bilen blitt mye (ja faktisk) bedre å kjøre etterpå. Om bestemor ville merket forskjellen er kanskje tvilsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...