Gå til innhold

Bil alarm - hva bør enn velge?


Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Ja defa er kansje et kjent merke som noen har spesialisert seg sikkert på også så tenkte kansje se på alternativer. Det kjekke her var at enn kunne avlytte og stoppe bilen samt sporing via gsm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bør ha en alarm som er godkjent av forsikringsselskapet. Lite vits i å montere en eller annen "jalla" alarm, så får du innbrudd i bilen/bilen blir stjålet, så må du fremdeles ut med egenandel, fordi at alarmen ikke var godkjent / godkjent installert.

Jeg hadde helt klart gått for DEFA. Jeg har hatt defa i alle mine biler, å de fungerer helt fint. Blir det problemer med en slik alarm, så kan det i 90% av tilfellene spores tilbake til monteringen, og ikke komponentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye fra folk som sier DEFA alarmer er noe drit. Men er det skikkelig montert så er det ingen problemer.

Har sett en del horrible monteringer av alarmer. Og det er da jeg forstår godt hvorfor folk klager.

Regel nr. 1 er at alt skal LODDES. Ser mange alarmer som har blitt montert med strømtyver. Etter noen år kan de knage seg igjennom ledningene. Da vil ting slutte å virke og man kan få falske alarmer.

Det som og går igjen er at mange glemmer å bytte batterier i fjernkontrollene. De tror da med en gang at det er alarmen/monteringen sin skyld at de står med fingeren oppi ... utenfor butikken og ikke får av alarmen.

Men hvis alarm blir montert etter forskriftene og bileier husker å gjøre sitt, er det som regel ingen problem.

DEFAalarmene koster vel mellom 3500 og 4500 ferdig montert. Kommer litt an på biltype. Noen trenger ekstra deler for å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fik montert Defa i min Transit.

Virker for så vidt som den skal, dog er den ikke altid særlig god til å registrere at den skal låse op(Nye batterier).

Fjernkontroller har jeg byttet mange av....bare slutter å fungere, hjælper ikke å bytte batteri og kode om.

Egentligt er jeg ikke helt 100% fornøjd med den....men men....

Husker ikke hvad jeg ga for den komplet incl. montering???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 4800,- for Defa ferdig montert. Da er det sensorer for åpnet, ruteknuse-sensor, sensor på panseret og bevegelsessensor inni bilen. Er faktisk litt usikker på om det er sensor på bagasjelokket. Skal teste det i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 4800,- for Defa ferdig montert. Da er det sensorer for åpnet, ruteknuse-sensor, sensor på panseret og bevegelsessensor inni bilen. Er faktisk litt usikker på om det er sensor på bagasjelokket. Skal teste det i morra.

Alarmen SKAL utløses på bakluken og ja.

En standard DEFA pakke innebærer tilkopling på alle dørbrytere, panser, bakluke og ruteknussensor. Tilleggsmoduler er bevegelsessensor i kupeen og jekkesensor. Man kan og få backuphorn med innebygget batteripakke. Slik at hvis man kutter strømmen på bilen vil den fortsatt hyle. SMSmodul ha de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo slett ikke dum ut den alarmen. Ikke noe å si på prisen heller. Har defa alarm i min bil og de pleier det jo å bli en del kødd med etterhvert.

Det skyldes nesten alltid dårlig montering. Som nevnt over, alt skal loddes. Ingen strømtyv eller kabelsko. Alarmen må også kalibreres riktig, men dette er det greit å få gjort etter noe tid da man har dannet seg ett bilde av følsomheten på de respektive sensorene.

Litt morsom den glassknuse sensoren. Om man stiller denne riktig gir alarmen en advarsel med noen lave pip ved kakking på vinduet. Bruker også sirenen med back-up og skrur denne fast med sikkerhets skruer. De går inn, men vil ikke kunne skrues ut igjen. Den skal vistnok også være i tiln.uknuselig plast, men det har jeg ikke testet 8)

Har montert flere Defa pakker og i de to siste lekte jeg litt med modulene du også får kjøpt til. Fjernstyrte da DEFA warm up, åpnet/lukket vinduer og takluke, åpnet baggasjerom, kunne fjernstarte bilen og batterivakten ble oppgradert slik at jeg kunne spille musikk så lenge jeg orket mens bilen var koblet til "nettet".

Den første av disse monterte jeg i 97, solgte bilen i 2003 og han som kjøpte denne bilen har ikke hatt problemer bortsett fra batteribytte på fjernkontroll. Han kunne ikke å melde opp kontrollen igjen.

Har hatt feilmeldinger ved kraftig haggel og vogntog som har passert i høy hastighet litt for nærme. Ellers har de fungert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 4800,- for Defa ferdig montert. Da er det sensorer for åpnet, ruteknuse-sensor, sensor på panseret og bevegelsessensor inni bilen. Er faktisk litt usikker på om det er sensor på bagasjelokket. Skal teste det i morra.

Alarmen SKAL utløses på bakluken og ja.

En standard DEFA pakke innebærer tilkopling på alle dørbrytere, panser, bakluke og ruteknussensor. Tilleggsmoduler er bevegelsessensor i kupeen og jekkesensor. Man kan og få backuphorn med innebygget batteripakke. Slik at hvis man kutter strømmen på bilen vil den fortsatt hyle. SMSmodul ha de også.

Stemmer det. Bakluka er med. Lurer på den jekkesensoren nå, da jeg har investert i felger jeg er veldig glad i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...